Több mint két évtized után láthatjuk, hogy az azóta kiemelkedően sikeres franchise-nak nevezhető Super Smash Bros. hogyan kezdődött el…
Sakurai Masahiro, a Super Smash Bros. alkotója mostanában a YouTube-on is aktív, és itt a játéktervezésről szokott gyakran beszélni, sőt, az általa létrehozott Kirby-sorozat történelméről is beszél. Szóval Sakurai érti a dolgát, és néha komoly meglepetésekkel rukkol elő. Most például a Dragon King: The Fighting Game bukkant fel a legújabb videójában. A név szinte biztos, hogy nem lesz ismerős, úgyhogy hozzátesszük: eredetileg ezen a néven futott a Super Smash Bros. koncepciója!
Az nem újdonság, hogy a végül Nintendo 64-re megjelent játék Dragon King néven kezdte pályafutását (a prototípusok eleinte ezen a néven futottak), ám eddig maximum képeket láthattunk a projekt a korai fázisából. Csakhogy Sakurai úgy gondolta, hogy itt az ideje videóban is megmutatni. Elvégre az ő elképzelése, és tény, hogy a Nintendo IP-jéről van szó, biztosan tárgyalt a nagy N-nel, akik aztán beleegyeztek a bemutatóba.
A Kirby Super Star megjelenése után Sakurai és csapata az eleinte Ultra 64-ként ismert, és a PlayStationnel ellentétben a kazettáknál maradó Nintendo 64-re terelte a figyelmét. Ez volt a nagy N első, valódi próbálkozása a 3D-vel. Sakurai két koncepciót nyújtott be a japán cégnek: az egyik egy lopakodós, felfedezéses, táviránytott robotos kalandjáték volt, a másik pedig egy négy játékost támogató verekedős játék, amiben nincsen energiacsík. Az utóbbi koncepciója biztosan ismerős lehet…
Sakurai mindkét koncepcióra összerakott egy prototípust, de aztán a Super Smash Bros. felé fordult, mert a többi terve dugába dőlt, neki pedig valamit gyorsan össze kellett raknia. Ennek ellenére már a prototípusban is ott volna a klasszikus pályafelépítés mellett a smash támadások, a pajzsol, a dash mozdulat és a levegőben történő támadás funkciója is. És a legjobb: eközben Sakurai elmagyarázta a gondolatmenetét, hogy miért is lett a Super Smash Bros. olyan, amilyen…
Forrás: VG247