A svéd bútorgyártó cég beperelné a fejlesztőt, ha ő nem módosít kellően a „végtelen bútorboltos túlélő játékán”.
A The Store is Closed tehát egy olyan bútorboltba tesz minket, aminek se eleje, se vége. Egy mutánshad próbál minket megölni, és a bolt árukészletéből kell védelmi rendszereket és fegyvereket kraftolni. A játék kiötlője, Jacob Shaw a Redditen egy „végtelen Ikea-játéknak” nevezte. Csakhogy erre felfigyelt az Ikea, ami aztán rá is küldte a fejlesztőre a jogi képviselőit egy levéllel…
„Ügyfelünk tudomására jutott, hogy Ön egy olyan videojátékot fejleszt, a The Store is Closed címűt, amely ügyfelünk engedélye nélkül használja a híres Ikea áruházakhoz kapcsolódó jeleket. Az Ön játéka egy kék-sárga, skandináv nevet viselő feliratot használ az áruházon, egy kék dobozszerű épületet, az Ikea személyzet által viseltekkel megegyező sárga függőleges csíkos ingeket, egy szürke ösvényt a padlón, Ikea bútorokra hasonlító bútorokat és Ikea feliratokra hasonlító termékfeliratokat. A fentiek mindegyike azonnal azt sugallja, hogy a játék egy Ikea áruházban játszódik,” írja a levél, ami kiemeli, hogy a sajtó több esetben is összekötötte a játékot a bútorbolttal. (Tény, hogy van hasonlóság. A lenti videóban ez látható is.)
Jó hír, hogy az Ikea nem követeli a projekt leállítását, csak ne hasonlítson a bútorboltra és ne is utaljon rá. Ezeket a problémákat pedig orvosolni lehet, és idő is van rá, ugyanis 2024 előtt nem esedékes a megjelenés, és emiatt az Ikea nem is akarja, hogy en bloc hagyjon fel Shaw a fejlesztéssel, ám ott a baj, hogy a svéd cég nem konkretizálta, hogy mit kéne csinálni. Például a „bútor, ami az Ikea bútorzatára hasonlít” gondolat nem egyértelmű. A Kotakunak el is mondta, hogy általános, brandtől független bútor assetpakkokat vett, szóval ez maximum véletlen, nem direkt egybeesés volt.
A PCGamernek Shaw azt mondta, hogy teljesíti a követeléseket, mert nem akar pert kapni a nyakába, de ennek a publikációnak is kihangsúlyozta, hogy nem tiszta, amit az Ikea tőle kér. Úgyhogy mindent kivesz a játékból, amik kék vagy sárga színűek, és több helyen is rikító vörös színt alkalmaz. Eltávolítja a skandináv bútorzatot, a posztereket, a földön kijelölt útvonaat is, és a bútorok neve alapból skandináv volt, így ezeket át fogja nevezni. Több képet is megosztott, ezeket beágyaztuk.
Most viszont attól tart, hogy mi lesz, ha a piros szín miatt a Target, egy amerikai üzletlánc fenyegeti meg? A Kickstarter-kampányát azért módosította: az alfatesztelés helyett a grafikai átdolgozásra készül, ami szerinte hatalmas különbséget nem fog okozni a fejlesztési menetrendben… csak Shaw fog többet stresszelni.
Forrás: PCGamer