A két montréali stúdió körül történik mostanában néhány esemény.
A Square Enix Montréal (ami egy hónapja lett átnevezve Onomára) az Eidos Montréallal és a Crystal Dynamicsszal együtt vándorolt át a Square Enixtől az Embracer Grouphoz, de most csak az első két stúdióról lesz szó. A Bloombergnek író Jason Schreier szerint az Onoma nevet október 3-án felvett stúdió dolgozói át lesznek irányítva az Eidos Montréalba. Az Onoma bezárása az Embracer Group költségcsökkentő lépéseinek egyike, és ezért kellett az Eidos Montréalnak is egy be nem jelentett projektjének méretét csökkentenie, továbbá a Stranger Things által inspirált „biciklis gyerekekről” szóló játékát törölnie.
Állítólag a be nem jelentett projekt mellett (ez egy új IP lesz ráadásul) egy új Deus Ex játék is készül, de ennek fejlesztése még nagyon is kezdetleges, illetve az Xbox Game Studios alá tartozó Playground Gamesnek is segít a stúdió a Fable reboot megvalósításában. A Deus Exről régebben írtuk, hogy meg akarja valósítani a csapat azt, amit a Cyberpunk 2077-tel a CD Projekt RED nem tudott, így ettől érdemes lesz sokat várni. Az, hogy a Fable fejlesztésébe besegít az Eidos Montréal, nem olyan nagy meglepetés: elvégre a Crystal Dynamics is segít a The Initiative-nak a Perfect Dark reboot kivitelezésében.
Érdemes visszagondolni arra, hogy az Onoma min is dolgozott előző nevén. A mobilos Hitman Go, illetve a Deus Ex Go származott tőlük, így ők főleg az iOS-en és/vagy Androidon játszók számára lehetett ismerős. Azért elgondolkodtató, hogy ha az Eidos Montréal és a Crystal Dynamicsi s segít a Microsoftnak, akkor Phil Spencer, az Xbox-vezér vajon miért nem vásárolta meg a három stúdiót a Square Enixtől? Elvégre ennek költsége töredéke lett volna az Activision Blizzard közel 70 milliárd dolláros (és még nem engedélyezett) tranzakciójának…
Persze amit Schreier írt, az még nem hivatalos, de mostanában a költségcsökkentés szót több helyről is hallani lehet…
Forrás: WCCFTech