TESZT – A Gotham Knights nem képes felérni a Rocksteady Batman: Arkham-trilógiájához, sőt, a stúdió saját magához képest is lemaradt, ugyanis a WB Games Montréal 2013-ban a Batman: Arkham Originst valósította meg. Az sem volt olyan kiváló, de a Gotham Knightshoz képest minőségibb produktum volt. Sajnos ez a játék felvázolja a játékipar egyre sötétedő és dráguló jövőjét.
Már a Steames jellemzés is olyan semmitmondó: „Batman halott. Most a Batman-családon (Batgirl, Nightwing, Red Hood és Robin) múlik, hogy megvédjék Gotham Cityt.”
Batgirl
Nyílt világú játék, négy főszereplő egy helyett. Vannak véletlenszerű bűncselekmények, vannak gyűjtögethető tárgyak, és persze történet is. A négy karakter eltér egymástól személyiségben és képességekben egyaránt. Többnyire hozzák, amit a DC-képregényekből elvárhatunk tőlük, és nem nagyon tértek el a fejlesztők a forrástól. Egyikük sincsen tökéletes mentális állapotban. Nightwing például (egyik nevet sem fordítjuk le angolról, így a korrekt) nehezen tud vezetővé válni. Robin elvesztette apafiguráját. Batgirl az apját vesztette el, továbbá egyben próbálja tartani azt, ami megmaradt. Red Hood pedig még mindig nem dolgozta fel a halálát. Ezek a motívumok a jelenetekben remekül kimutatkozódnak. A történet nem követi az Arkham-címek egyfajta felesleges kötelezettségét, hogy mindegyik rosszfiúnak fel kell bukkannia. Később csatlakozhatnak a Case Files rendszeren keresztül, de az biztos, hogy ezzel a rendszerrel veszélyesebbnek festi fel a játék őket. Persze a bűnüldözés része a harc is. Ezzel kapcsolatban nem teljesen pozitív az összkép. Nem nagyon lehet egy bizonyos karakterre „rögzítenünk” magunkat, és a kamera is gyakran tré, ami akkor idegesítő a leginkább, amikor bizonyos mozgásokkal kell támadnunk az ellenfelünkre, de nem látjuk pontosan, hogy mi történik.
A különleges támadásokat a Momentum System segítségével aktiválhatjuk. A támadásoktól való oldalazás és a támadásaink idővel különleges képességeket tesznek lehetővé, és a mellékküldetésekkel több ilyenünk is lehet. A probléma ott van, hogy az Arkham-játékokhoz képest (ahol többször a lopakodás is valós megoldás volt) a pályadizájn egy faék szintjével egyenlő, így gyakran egy nagyobb csoportnyi bűnözőt kell kifektetnünk. Ritkán lehet egyesével, csendben kiiktatni őket, és több ponton is érződik, hogy a játékot mintha direkt multiplayerre tervezték, ugyanis frusztráló tud lenni, amikor néha túlzottan sokat kell egyedül megcsinálnunk. Nem mindenkinek van lehetősége mással játszani. Gotham városa sem tűnik olyan élőnek, és ha ezt kihagyta volna a WB Games Montréal, talán nem kellett volna törölni az eredetileg bejelentett PlayStation 4/Xbox One portokat, mert kinézetre nem túlzás azt mondani, hogy a 2015-ös Batman: Arkham Knight szebb az előző konzolgenerációról. Ezért aztán tényleg meg kell emelni a játékok árát…
Robin
Sajnos ezzel nincs vége a negatívumoknak. Tény, hogy néhol a küldetések változatosak tudnak lenni (van pár, puzzle-re építő feladat), de nagyon gyorsan ismétlődővé és unalmassá válik az egész. A mellékküldetésekben nagyon gyakran felbukkan a drónok szkennelése például, és joggal fel lehet tenni a kérdést: mi értelme van a nyílt világnak? Csak úgy létezik. Már a Batman & Robin játék a PS1-en is komolyabb nyílt világú volt… 1998-ban. Aztán a véletlenszerű felszereléses rendszer is rossz kivitelezésű. Bizonyos küldetések teljesítéséért, illetve a lootban nincs rögzítve, hogy mit kapunk. Ezek vagy erősebbé teszik a karakterünket, vagy több az ellenállás bizonyos sebzések ellen, esetleg valamilyen buff jár értük. Erre elég lenne annyit mondani, hogy a stúdiónak talán nem a Diablo felé kellett volna nézelődnie, ugyanis esetleg egy skillfa jobb megoldás lett volna. Ehelyett inkább grindoljunk.
És korábban már szó volt a grafikáról. Nos, PlayStation 5-ön és Xbox Seriesen nincsen 60 FPS. Jó, esetleg 4K-ban ez meg is érthető, de 1440p-n nincs mentség arra, hogy ne fusson ez a játék úgy. De a megjelenéskor az Xbox Series X is bizonyos részeken leesett 30 FPS-ről. Erre nincs mentség. PC-n meg a Denuvo DRM ront az összképen, amit a fejlesztők egy frissítésnél kivettek, majd egy nap alatt visszatették. Majd ha a SecuROM, a Starforce és a Tages után ez az időzített bomba is robban, majd lehet sírni, hogy nem megy a játék PC-n, mert fix, hogy a Warner nem fogja kivetetni a Gotham Knightsból, ami amúgy néhol a környezet textúráit is nehézkesen tölti be, továbbá a jelenetek minősége sem volt olyan jó, csak korrekt. Ha legalább a szinkron ütött volna, de még ez sem lehet elmondani. Még ebben is maximum átlagos a teljesítmény.
Red Hood
A Gotham Knights egy hatosnál többet egyszerűen nem érdemelhet. A szuperhősös játékmenet többnyire jó, de ennyi. Többet nem tud, esetleg mással játszva élvezetesebb, de szólóban ez maximum korrekt értékelést kap. A történet korrekt, a grafika felejtős, a hangok is átlagosak, a játékmenet hosszabb távon idegesítő, és a hangulat sincs nagyon a helyén. A WB Games Montréal eggyel korábbi játéka kilenc éve jelent meg. A Warnernek talán illene összekapnia magát, mert a NetherRealm Mortal Kombatjain és Injustice-ain túl most örülhet, hogy a free-to-play Super Smash Bros.-klón MultiVerse-zel degeszre keresi magát, de nem lesz meglepő, ha a Rocksteady Suicide Squad: Kill the Justice League-je is bukós lesz. Mert a Gotham Knights elbukott.
-V-
A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!
Pro:
+ Nem olyan csapnivaló a történet
+ A karakterek közül több is szimpatikus lehet
+ Néhány küldetés
Kontra:
– Unalmassá válik
– Gotham élettelen… meg maga a játék is
– Indokolatlan 30 FPS konzolon és Denuvo PC-n
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: Warner Bros. Games Montréal
Stílus: akció-RPG
Megjelenés: 2022. október 21.
Gotham Knights
Játékmenet - 6.7
Grafika - 5.3
Történet - 7.6
Zene/hangok - 5.9
Hangulat - 5
6.1
KORREKT
Inkább az Arkham-sorozat.