Call of Duty: Modern Warfare II – Ismét „hív a kötelesség” az Infinity Ward legújabb CoD-jában

TESZT – A Call of Duty egy ciklikus franchise, és sokak számára a háromévente megjelenő Infinity Ward-játékok jelentik az igazi Call of Duty-játékokat. Mivel sokan a Black Ops Cold War-t kissé kiábrándítónak, a Vanguard második világháborús mivoltát pedig meglehetősen ismerősnek találják, a 2019-es Modern Warfare az, amire a legtöbben szívesen emlékeznek. Nem meglepő, hogy a Call of Duty: Modern Warfare II-t sokan úgy várták, mint a messiást, hogy visszaadjon némi dicsőséget ennek az oly régóta futó és gyakran önismétlő franchise-nak.

 

A Modern Warfare II története három évvel a Modern Warfare után veszi fel a fonalat, amikor Price kapitány 141-es különítménye már működik, és globális fenyegetésekkel küzd. Ezek egyike Ghorbrani tábornok, az Al-Qatala vezetője, akit (a nyitójelenet után) hamarosan a bosszúszomjas Hassan Zyani követ. Összefog egy drogkartellel, amelynek terve az, hogy lopott rakétákkal támadják meg az Egyesült Államokat. Természetesen a 141-esek feladata, hogy megállítsák őt.

A kampány jó hosszú és ide-oda ugrál Mexikó, Amszterdam és olyan kitalált helyek között, mint Al Mazrah és Las Almas. Az egyik dolog, amit nagyon élveztem a kampány végigjátszása során, az a tempó volt. A küldetések nagyon gördülékenyek, sosem válnak unalmassá az események, és a gyors akció és a lassabb pillanatok között szakértő módon megvan az egyensúly az olyan küldetésekben, mint a „Recon By Fire” és az eredeti Modern Warfare „All Ghillied Up” című tisztelgés.

Az ismerős, a terepen vívott csaták közé újszerű és érdekes mechanikák is keverednek. Az egyik küldetésben a CCTV-n keresztül irányítod a Ghostot, és van egy másik, a korábbi Modern Warfare-játékokhoz visszautaló játék, amikor egy AC-130-asban kell fedezéket nyújtanod a 141-es többi részének. A későbbi szinteken még mesterlövész részek is vannak. Persze, sok mindent csináltak már korábban is, de mégis jól pakolták össze a többé-kevésbé ismerős elemeket.

 

Erősebb lett az AI

 

A nehézség mintha egy kicsit erősödött volna, így bár az ellenséges katonákat könnyebben leterítheted, olyan helyeken is eljönnek érted, ahol nem is számítanál rájuk. Az egyik küldetés során odalopakodtam egy őrhöz, és megöltem, hogy aztán pillanatokkal később egy másik őr rádión bejelentkezzen, de nem kaptam választ. Ilyen figyelem a részletekre még más lopakodós akciójátékokra sem jellemző. Találunk azért bőven önismétlő, vagy frusztráló részeket is, bizonyos szegmensek egy kicsit frusztrálók, amikor nem tudsz továbbjutni egy erőltetetten szkriptelt megoldáson. Jobban kell figyelned az ellenséges mesterséges intelligenciára, ahelyett, hogy előre rohansz, mint a régebbi játékokban.

A visszatérő karakterek mellett ki kell emelnem az újonnan érkező Alejandro Vargast, a mexikói különleges erők első szintű tagját, aki a kampány során Price 141-esével szövetkezik. Ő egy fantasztikus kiegészítője a játékosoknak, aki azonnal beilleszkedik a játékba, mint egy olyan ember, aki hajlandó helyesen cselekedni, nem számít, milyen áron, de a saját jólétét veszélyezteti. A színészének, Alain Mesa-nak a skálája és az érzelmek, amiket a szerepbe vitt, nagyszerű volt!

Egy dolog, ami miatt kissé csalódott voltam, az a Claudia Doumit alakító Farah Karim szerepének visszaszorítása. Elég komoly szerepet játszott a Modern Warfare 2019-ben, így egy kicsit pazarlásnak éreztem, hogy a folytatásban csak egy küldetésben való megjelenésre szorítkozott. Még a Warzone megjelenése utáni történet egy részében is jelentős szerepe volt, így ez egy kicsit félresikerültnek tűnik, mivel nagyszerű karakter volt, de itt mégis elpazarolták.

 

Ghost és Soap most is az igazi sztárok

 

Egyébként a többi karakter mind teljes erővel visszatér, kicsit mélyebbre merülve a személyiségükben és néhány kapcsolatukat fejlesztve. Egész jó volt nézni, ahogy a Ghost és Soap közötti macho barátság elmélyül néhány küldetés során. Most még párbeszédopciók is vannak, amikor a karakterek beszélgetnek egymással. Ez nincs hatással a történetre vagy a küldetésekre, de klassz, hogy eldöntheted, hogyan reagálsz bizonyos helyzetekben.

Grafikai szempontból a Modern Warfare 2-rel általában véve elégedettek lehetünk. A fotorealisztikus átvezetőktől leesett az állam, mert egyszerűen lenyűgözően néztek ki, és néhány pálya (például Amszterdam) is igazán fenségesek. Az Infinity Ward egyértelműen nem spórolt a Modern Warfare 2 kifogástalan megjelenésével. A kampányt PS5-ön játszottam, és egyáltalán nem volt gondom a framerate-tel, vagy a szaggatással – tükörsimán futott a játék.

A Modern Warfare 2 kampánya, bár nem olyan jó vagy úttörő, mint az elődje, az elejétől a végéig igazán szórakoztató, izgalmas kaland, és egyszer mindenképpen újra végig fogom játszani, hogy megtapasztaljam a kínálkozó, őszintén szólva kiváló díszleteket. Hozzá kell azért tenni, hogy a történet elég lapos.

Természetesen a Call of Duty-élmény legnagyobb része már régóta a multiplayer, és bár a Modern Warfare 2 mindent megtett azért, hogy a CoD korábbi változataira építsen, nem mentes a hibáktól.

 

Terített multi

 

A Modern Warfare 2 multi része egy kicsit csupasznak tűnik a megjelenéskor. Alapvető dolgok hiányoznak, mint például az operátor skinek és a kivégzések megváltoztatásának lehetőségei – olyan dolgok, amelyek a legutóbbi Modern Warfare-ben is jelen voltak. Emellett a menürendszer is kissé visszalépés, gyakran lelassítja a játékot, vagy csak úgy általában véve leegyszerűsítettnek tűnik – különösen bosszantó, amikor a meccskeresés során betöltés közben időnként lefagy. Még a más módokhoz való eljutás is megzavarhat, mivel lefelé kell görgetni, hogy megtaláljuk őket. A Modern Warfare 2019-ban egyszerűen ez a rész jobb volt.

A fegyverek és kiegészítők feloldásának módja is megváltozott, a feloldási feltételek bizonyos fegyverek mögé lettek kötve, majd egy fejlődési pályára csomagolva. Értem, hogy ez miért lehet jó ötlet, arra ösztönözve a játékosokat, hogy mindenből próbáljanak ki egy kicsit. Ugyanakkor talán nem mindenki van elragadtatva az ötlettől, hogy olyan fegyvereket kelljen használniuk, amelyeket nem akarnak, csak azért, hogy hozzáférjenek más, jobb fegyverhez és eszközökhöz.

Egy új elemet adtak hozzá a fegyvertuning formájában, amint a maximális szinten vagy, ami lehetővé teszi, hogy apró módosításokat végezz a fegyvered tartozékain, finomhangolva az adott fegyver teljesítményének területeit. Az egyik érdekesebb dolog itt az, hogy az optika mennyire közel van a képernyőhöz, amikor lefelé célzol az irányzékoddal.

A hagyományos CoD többjátékos módok szokásos sorozata is megtalálható, a szokásos Team Deathmatch-től kezdve egészen a Hardpoint, Domination és a nagyobb léptékű Ground War módokig. Két új játékmód is bekerült a játékba, az első a Knock Out, amelyben te és a csapatod egy zsáknyi pénzért vagy addig küzdötök, amíg valamelyik fél teljesen ki nem esik – itt újraélesztés is lehetséges. A második a Prisoner Rescue, ami alapvetően ugyanez a mód, de pénz helyett foglyokat kell megmentened, vagy megakadályoznod, hogy megmentsék őket. Mindkét módot a Search and Destroy alternatív változatának érzem, és viszont úgy érzem, hogy egyszerűen ugyanazt a területet fedik le.

 

Call of Duty kooperatíva

 

Végül három kooperatív küldetésbe is belevetheted a fogaidat, ami olyan, mintha a fő kampány mellékága lenne, Kate Laswell különböző küldetésekre küld téged és egy barátodat, hogy segítsetek a háborús erőfeszítésekben. Választhatsz egy Kitet – Medic, Assault vagy Recon -, amely egy válogatott Field Upgrades, Perks és Killstreakeket tartalmaz, amelyeket a küldetések során használhatsz. A Medic például hozzáférhet egy fegyverhez, amely azonnal feléleszti a lelőtt csapattársat, de csak két páncéllemezt tud használni, míg az Assault három páncéllemezt tud egymásra rakni.

A küldetések általában szórakoztatóak, és nagyon dicséretes, hogy vannak ellenőrzőpontok, így nem kell visszaküldeni az elejére, ha mindketten meghalnak. Az első küldetés meglehetősen rövid volt, ami nem készített fel arra, hogy milyen nagy lesz a második küldetés, amelyben járműveket kellett használnunk, csak hogy eljussunk a küldetéstérkép másik oldalára. A harmadik már közelebb áll a horda módhoz, ahogy az ellenség hullámai ellen védekezel.

Valamikor a jövőben ez kibővül egy háromjátékos küldetéssel, a Destiny-szerű Raid-ekből merítve inspirációt a történeti rész és az ütközetek keveredésére. Ezek kellemesen változatosságot nyújtanak a multiplayer intenzitása mellett, de mégis olyasvalami, amit a társaiddal együtt csinálhatsz.

 

Nem kapCoDták el?

 

A Call of Duty: Modern Warfare II-nek van néhány kiforratlansága, amely miatt nem éri el a 2019-es Modern Warfare lehengerlő minőségét, bár a legtöbb hibája javítható vagy javítható lesz a patchek segítségével. Mégis, van egy akciódús kampány, elég átlagos történettel, rengeteg többjátékos és egy laza kis kooperatív mód, és az ígéret szerint a jövőben még több is lesz. Mindeközben itt van a Warzone 2.0 is, szóval a Modern Warfare 2-vel egymást erősítik.

-BadSector-

Pro:

+ Szilárd, jó tempójú kampány
+ Kellemes grafika, technikailag rendben van
+ A többjátékos módok szép választéka, kooperatív mód

Kontra:

– A menük és a fegyverek feloldása visszalépésnek tűnik
– Rengeteg összeomlás az induláskor
– A történet és különösen a befejezése egy kicsit lapos


Kiadó: Activision Blizzard

Fejlesztő:Infinity Ward

Stílus: Háborús FPS

Megjelenés: 2022 október 27.

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Call of Duty: Modern Warfare II

Játékmenet - 7.3
Grafika - 8.4
Sztori - 6.8
Zene/hangok - 7.4
Hangulat - 7.8

7.5

A Call of Duty: Modern Warfare II-nek van néhány kiforratlansága, amely miatt nem éri el a 2019-es Modern Warfare lehengerlő minőségét, bár a legtöbb hibája javítható vagy javítható lesz a patchek segítségével. Mégis, van egy akciódús kampány, elég átlagos történettel, rengeteg többjátékos és egy laza kis kooperatív mód, és az ígéret szerint a jövőben még több is lesz. Mindeközben itt van a Warzone 2.0 is, szóval a Modern Warfare 2-vel egymást erősítik.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu