A The Callisto Protocol rendezője a hamarosan megjelenő játék ihletői között említette a Spongyabob Kockanadrág rajzfilmsorozatot is.
Meglepően nagy hatással voltak a rajzfilmek, például a Spongyabob Kockanadrág, az új horrorjáték elkészítésére. Inspirációt persze a legvalószínűtlenebb helyekről is lehet meríteni. Még akkor is, ha az inspiráció egy olyan gyerekrajzfilm, mint a Spongyabob Kockanadrág. Az eredmény pedig egy olyan véres horrorjáték, mint a The Callisto Protocol.
A The Callisto Protocol mindjárt itt kopogtat, és már be is jelentették, hogy a Dead Space által inspirált játékhoz új halálanimációkat tartalmazó szezonbérletet is kapunk.
Glauco Longhi, a játék rendezője, aki leginkább horrorfilmek díszleteiről és olyan játékokról ismert, mint az Uncharted 4 és a God of War: Ragnarök, a The Sunnak beszélt a The Callisto Protocol kapcsán. A beszélgetésben leírta, hogy a gore az, ami a játék legnagyobb erőssége. Kifejtette, hogy az animációkhoz és az ellenségekhez némi inspirációt a rajzfilmekből merített. Ekkor említette meg példaként a Spongyabobot. Spongyabob Kockanadrág az egyik legikonikusabb Nickelodeon karakter, de ez önmagában még nem lenne magyarázat arra, hogy miként is ihlethet egy vérbő horrorsztorit.
„Még néhány rajzfilm is, mint például a Spongyabob. A rajzfilmeket stilizálás és mozgás szempontjából nézzük, mert bár szuper valóságos és magával ragadó, sok mindent stilizáltunk, hogy vonzóbbá tegyük őket.”
„Tehát néhány mozdulat, és a vér, esetében, és ahogyan eltávolítjuk a végtagokat, van egy kis stilizálás, hogy kiemeljünk néhány ilyen akciót. A rajzfilmek ezt nagyon jól csinálják. A Disney, a Pixar, vagy bármi más – rögtön átadják az üzenetet. Ha van egy gyors karakter, akkor azt rögtön megérted [az] erős sziluettekből.”
Glauco Longhi szerint a rajzfilmek nagyszerű inspirációt jelentenek a stílus hangsúlyozásához. Mivel úgy tervezték őket, hogy üzenetet és érzést közvetítsenek, amelyet azonnal megjelenítenek a nézők számára. Tehát bár a Spongyabob Kockanadrágot különböző üzenetek közvetítésére tervezték, ugyanez a technika alkalmazható egy teljesen más szórakoztató médiumban is, mint például a The Callisto Protocolban megjelenített horror és erőszak. Az interjúban további részleteket olvashatunk a The Callisto Protocol testhorrorjáról és annak inspirációiról. Továbbá a játékmenet realizmusáról is.
Mindenképpen érdekes látni, hogy a szórakoztató spektrum egy teljesen más végletét hogyan használták fel a várva várt horrorjáték megalkotásához.
Lehet, hogy mindkét műfaj, a könnyed rajzfilmek és a horror rajongói is élvezni fogják a készülő játékot. A The Callisto Protocol trófealistája már online van, és sajnos semmi Spongyabob Kockanadrághoz kapcsolódó nincs rajta. De még így is érdekes, hogy első kézből értesülhetünk arról, hogyan zajlik a kreatív folyamat egy ekkora játék esetében.
Forrás: The Sun