A redmondi techcég bár ártana a játékiparnak hosszabb távon az Activision Blizzard King bekebelezésével, mégis ügyes javaslatot adott a Sony-nak.
Az Egyesült Királyság piac- és versenyfelügyeleti hatósága, a CMA dokumentumairól már írtunk, amit a Sony és a Microsoft is benyújtott. Mind a két cég kicsinek tünteti fel magát (a Sony 47,3 millió PlayStation Plus-előfizetővel rendelkezik, míg az Xbox Game Pass 29 millió felhasználót tudhat magáénak), viszont a két cég előfizetéses szolgáltatása között van egy nagyobb különbség, ami a játékosoknak az egyik felé eldöntheti a a mérleg nyelvét, miközben a Sony azt állítja, hogy ha a Call of Duty távozna a PlayStationről (a jelenlegi ajánlat szerint tíz év múlva történne ez meg, de a Microsoft bármikor felrúghatja a megállapodást…), akkor a szolgáltatásaikat nagy kár érné, és a teljes videojátékos gazdasági rendszer is így járna.
Erre így reagált a Microsoft: „Ha a Microsoftnak sikerülne a Call of Duty-val bővítenie a[z Xbox] Game Passt, a CMA-nak arról is meg kellene győződnie, hogy a Sony nem tudna válaszolni a szolgáltatásába történő befektetésekkel vagy fejlesztésekkel. Egyértelmű, hogy a Sony számos lehetőséggel rendelkezik a PlayStation Plus versenyhelyzetének fenntartására vagy javítására. A Sony legalábbis további első- és harmadik féltől származó játékokat vehetne fel a PlayStation Plusba azok megjelenésekor. A Sony jelenleg a PlayStation Plusban nem szereplő first-party exkluzív kiadásai között olyan kiemelkedő címek szerepelnek, mint a The Last of Us, a God of War, a Spiderman és a Final Fantasy VII Remake. Az ilyen címek bevonása előnyös lenne a játékosok számára.”
Ügyes, és van benne valami, de eközben ne feledjük, hogy a Sony nemrég közölte: a God of War: Ragnarök a leggyorsabban fogyó exkluzívja lett, mivel három nap alatt 5,1 millió értékesítést ért el, és ez a szám jelentősen alacsonyabb lenne, ha a Sony követné a Microsoft példáját, és azonnal a PlayStation Plus Extrában vagy Premiumban ott lenne minden PS5-exkluzív játékuk…
Forrás: VG247