TESZT – Miközben a Square Enix a tizenhatos számú Final Fantasy-re készül, egyre inkább kezd belenyúlni a Final Fantasy VII-be, amiből a remake második szelete még készül (és nem lesz PlayStation 4-en), és most fogták a 2007-es (errefelé 2008-as) PSP-s előzménytörténetet, felújították, de mobilra is vannak terveik. Ennyire ráakaszkodtak erre.
Négy nap alatt negyedszer (aki arra fogadott, hogy egy napon belül fog a karakterhalmaz elkövetője megint írni, nyert) Steames jellemzés: „A CRISIS CORE -FINAL FANTASY VII- REUNION a CRISIS CORE felújított változata, amely frissített grafikával, harcrendszerrel és soundtrackkel rendelkezik. Kövesd a SOLDIER ügynök Zack Fair történetét, aki felfedezi a Shinra sötét kísérleteinek titkait.” Gusztustalan és undorító a nagybetűzés (mindenhol!), úgyhogy innentől ez nem lesz alkalmazva.
Rajongóknak
Az eredeti játék is főleg nekik készült, és a felújított kiadásról is ezt lehet elmondani. A gyökereiben még mindig csak egy PSP-snek nevezhető játéktól nem lehet elvárni azt mint a Final Fantasy VII Remake-től, amivel ellentétben történetbeli módosítások és jelentős változások itt nem történtek. A látvány fejlődött, van néhány plusz is. A játékban Zack Fairt, a Soldier (nincs nagybetűzés) tagját irányíthatjuk. Hős akar lenni, és talán betöltené Genesis helyét (nem beszélve Angealról és Sephirothról). Az alap Final Fantasy VII-et ismerőknek sok karaktert nem kell bemutatni, a játékmenet viszont ilyesmit igényel, ugyanis a játékmenet tempósabb még a fejezetekre való bontás esetén is. Hiába a linearitás rengeteg környezetben, hiába főképp előre meghatározott helyen bukkannak fel az ellenfelek, az akción nagyobb hangsúly van, és csak eleinte tűnhet úgy, hogy egyszerű mint egy faék. Zack ki tud oldalazni a támadások elől, védekezhet, a kardját használhatja, illetve a játékos által használt Materiát használhatja.
Ennek slotjai korlátozottak, de később ez nem lesz baj, és így többféle Materia felállást lehet csinálni eltérő helyzetekhez. Itt jobb ötlet lehetett volna, ha ezek között váltani is lehetne csaták közben. A mágiára építő Materiák MP-t igényelnek, a képesség alapúak pedig AP-t használnak. A felszerelések buffolnak, de sokszor a félkarú rablóhoz hasonló rendszeren múlik minden, mert néha ez kell ahhoz, hogy a limit break támadásokat, esetleg summonokat alkalmazni lehessen. Ha felbukkan a masina a bal felső sarokban, ha azonos számokat kapunk, a Materia szintet léphet, az azonos ikonok hozhatják elő a summont vagy a limit breaket, és később a több ikon még több variációt hoz magával, így már csak egy lépésre volt a Square Enix attól, hogy egy pachislotot hozzon létre. (Ha a Konamiról lenne szó, az már meg is csinálta volna.) Ez röviden annyit jelent, hogy a csatákra nem lehet teljesen felkészülni, viszont hozzá kell tenni azt, hogy a PSP-s eredetihez képest ez javult. Automatikus védekezés is lett például; a Final Fantasy VII Remake hatott rá, és ez azért jót is tett neki. Talán az iOS/Android játékra jobban hat.
Még mindig rajongóknak
A Crisis Core: Final Fantasy VII újrakiadása azért kicsit megpróbálja a viszonylagos monotonitást megtörni azzal, hogy minijátékokat alkalmaz, de nem olyan mértékben és extrém devianciával, mint mondjuk ahogy a Yakuza (vagy most már Like A Dragon… lol?) esetében. Például lehetőség van arra, hogy egy vízesésből kiszedjük a kincsesládákat, miközben távol kell tartani magunkat a kábító ellenfelektől. Ezekre szükség is van, ugyanis a játék (ahogy eredetileg is) rövid. A PSP-s hosszhoz talán egy-két órát lehet hozzátenni (de így is 10-12 óra alatt végig lehet érni rajta), és ezen kb. a teljes szinkron nyomott egyet.
Ez egyszerre pozitívum és negatívum a játékban, ugyanis az eredeti kiadásban ilyen nem volt. De aki mellékküldetéseket akar, kb. 300-at találhat benne, és a sztahanovista elképzeléssel rendelkezőknek nagyobb nehézségi szinten is lehet játszani. Miért negatívum a szinkron? Néhány karakter hangja, de legfőkép Zacké borzalmasan hat. Van egy másik érdekesség, ami miatt az értékelésben a Crisis Core új változata bukott fél pontot. Van egy festmény a játékban, amit a Square Enix konkrétan vízjelesen tett be a játékba. Kajak ott van a Getty Images logó. Erre nem lehet mást mondani, csak azt, hogy ez kifejezetten szánalmas. Csak nem az a helyzet, hogy az alulfizetett dolgozók egyike besokallt? (Nincs ezzel egyedül; a játékiparra továbbra is ráfér az 1983-as összeomlás megismétlése.)
Továbbra is csak rajongóknak
A Crisis Core -Final Fantasy VII- Reunion nyolcast is kaphatna, ha nem lett volna az a Getty Images kép a játékban. A kicsit korrektebb szinkronnal talán egy nyolc és felest is érdemelne. A rajongók pedig alapból kezeljék így az értékelést. Ez a játék továbbra is egy PSP-s cím, csak kicsit szebben és jobban néz ki (és hatalmas meglepetés, hogy erre a Square Enix PC-n nem tett Denuvót…).
-V-
Pro:
+ A Materia-kezelés
+ A harcok koncepciója
+ Zack karaktere…
Kontra:
– …de nem Zack hangja
– Túl korán csúcsosodik ki
– Kissé lusta remaster
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix, Tose
Stílus: Akció-RPG
Megjelenés: 2022. december 13.
Crisis Core - Final Fantasy VII - Reunion
Játékmenet - 8.2
Grafika - 7.3
Történet - 7.4
Zene/hangok - 7.1
Hangulat - 8
7.6
JÓ
A Crisis Core -Final Fantasy VII- Reunion nyolcast is kaphatna, ha nem lett volna az a Getty Images kép a játékban. A kicsit korrektebb szinkronnal talán egy nyolc és felest is érdemelne. A rajongók pedig alapból kezeljék így az értékelést. Ez a játék továbbra is egy PSP-s cím, csak kicsit szebben és jobban néz ki (és hatalmas meglepetés, hogy erre a Square Enix PC-n nem tett Denuvót...).