A cél az, hogy a játékok előtti korlátok ledőljenek a Project Leonardoval, így a fogyatékkal élő játékosok is játszani tudnak majd.
A Sony a CES-en mutatta be a kontrollert, amit a PlayStation Blogon is megmutatott a közönségnek. A Sony a játékaiban (pl. God of War: Ragnarök, The Last of Us Part I), továbbá a PlayStation 4 és a PlayStation 5 kezelőfelületében is több, könnyű hozzáférhetőséget biztosító funkciót alkalmaz, de a CES-en tovább mentek, és itt idézzük a posztot: „Bejelentettük a következő lépést a játék elérhetőbbé tételére irányuló utunkon. Az akadálymentesítési szakértők, közösségi tagok és játékfejlesztők kulcsfontosságú hozzájárulásával kifejlesztett Project Leonardo a kódneve egy új, nagymértékben testreszabható kontrollerkészletnek, amely a dobozából kivéve rögtön működik, hogy sok fogyatékkal élő játékos könnyebben, kényelmesebben és hosszabb ideig tudjon játszani.
Az akadálymentesítési szakértőkkel és olyan hihetetlen szervezetekkel, mint az AbleGamers, a SpecialEffect és a Stack Up, folytatott beszélgetéseken keresztül egy olyan, nagymértékben konfigurálható kontrollert terveztünk, amely számos harmadik féltől származó akadálymentesítési kiegészítővel együtt működik, és a PlayStation 5 konzollal integrálva új játéklehetőségeket nyit meg. Úgy terveztük, hogy megoldja azokat a gyakori kihívásokat, amelyekkel sok, mozgatóidegeik kapcsán korlátozott játékos szembesül, például a kontroller hosszú ideig történő megtartásának nehézségeit, a gombok vagy ravaszok kis csoportjainak pontos megnyomását, vagy a hüvelykujjak és ujjak optimális elhelyezését a hagyományos kontrolleren,” írja a blog.
A Project Leonardo segítségével a játékosok saját játékélményüket alakíthatják ki. Egy robusztus, cserélhető alkatrészekből álló készlettel érkezik, így az analóg karok és gombok eltérő formájúak vagy méretűek lehetnek. Az analóg kar kontrollertől való távolsága módosítható lesz. Módosítható lesz a gombkiosztás, és több gombot is ugyanarra a funkcióra állíthatunk, továbbá azt is megvalósíthatjuk, hogy például egy gombbal az R2-nek és az L2-nek megfelelő gombokat aktiválhatjuk. Profilok is lesznek (maximum három). Önállóan vagy más Project Leonardo, esetleg DualSense kontrollerrel párosítva is használhatjuk. A másik „leót” vagy hagyományos kontrollert egy barátunk, családtagunk kezelheti segítségképp. A Project Leonardo négy 3,5 mm-es aux porton keresztül bővíthető, így számos külső kapcsolót és harmadik féltől származó hozzáférhetőségi kiegészítőt támogat. Ezek a külső tartozékok dinamikusan csatlakoztathatók vagy leválaszthatók, és mindegyik úgy konfigurálható, hogy úgy viselkedjen, mint bármely más gomb.
A Project Leonardo osztott, szimmetrikus kialakítása lehetővé teszi a játékosok számára, hogy az analóg karokat olyan közel vagy távol helyezzék el egymástól, amennyire csak akarják. A vezérlő laposan fekszik és nem kell tartani, így a játékosok az asztallapra vagy egy kerekesszékes tálcára is lefektethetik. Könnyen rögzíthető AMPS tartóhoz vagy állványhoz, és 360 fokban el lehet igazítani a legkényelmesebb használat érdekében. A játékosok az analóg karok „északi” tájolását is beprogramozhatják, hogy megfeleljen a kívánt vezérlő orientációjának.
„A Project Leonardo a PlayStation 5 termékcsalád része, és ugyanazon a tervezési koncepción alapul. Az a gondolat inspirált minket, hogy minden játékos együtt élvezze a PlayStation világát. Csapatunk több mint egy tucatnyi tervet tesztelt akadálymentesítési szakértőkkel, olyan megközelítéseket keresve, amelyek segítenek a hatékony kontrollerhasználat legfontosabb kihívásainak kezelésében. Végül egy olyan „osztott kontroller” kialakítás mellett döntöttünk, amely lehetővé teszi a bal/jobb analóg karok szinte szabad elhelyezhetőségét, a kontrollert nem kell tartani, és nagyon rugalmasan cserélhetők a gombok és a karok. Mivel a játékosok a Project Leonardót saját igényeik szerint alakíthatják, nincs egyetlen „helyes” formája. Szeretnénk lehetővé tenni számukra, hogy saját konfigurációikat létrehozhassák. A kontroller rugalmasan fogadhatja a hozzáférhetőségi kiegészítők kombinációit is, hogy egyedi esztétikát hozzon létre. Izgatott vagyok, hogy a tervezés a játékosokkal együttműködve fog elkészülni, ahelyett, hogy egyetlen formai tényezőt mutatnánk be nekik,” írta Morimoto So, a Sony Interactive Entertainment tervezője.
A kontroller neve még nem végleges (Project van a nevében, gyaníthatóan kódnév), megjelenési dátuma és ára szintén nem ismert.
Forrás: Gematsu