x0r_jmp nem csak Duke Nukem kapcsán szivárogtat (volt mit, és szinte biztos, hogy még nincs vége).
Tavaly először a Duke Nukem Forever 2001-es verziójának E3-ra összerakott verzióját publikálta (ezt meg is írtuk), aztán a Duke Nukem 2010-es filmkoncepcója, az 1996-os, oldalnézetes Duke Nukem 4Ever, a vadászatra kihegyezett Duke Nukem: Endangered Species, illetve az Interceptor Entertainmentnél tervezett, és lényegében a Gearbox önzősége miatt törölt Duke Nukem 3D: Reloaded (az Unreal Engine 3-ra tervezett remake) is felbukkant (és ezekről egy csokorban írtunk a múlt héten). A rágózó, a földönkívülieket p_csán rúgó szőke macsó mellett viszont most más, de szintén Build Engine-en futó játékról számolhatunk be x0r_jmp jóvoltából.
A 90-es évek közepén nem csak a Duke Nukem 3D használta a Build Engine-t, hanem például a Monolith által fejlesztett Blood is. (Igen, az a stúdió, ami később a F.E.A.R-t hozta létre, majd a Middle-Earth: Shadow of Mordor és a Middle-Earth: Shadow of War fűzödött a nevükhöz.) Ez a játék is hasonlóan gyors volt, labirintusszerű pályákkal rendelkezett, és fegyverei eléggé egyedivé tették: a dinamitrúd semmiség, de a hajspray és az öngyújtó párosából kialakított lángszóró már érdekesen hangzik pláne úgy, hogy gótikus, horrorszerű atmoszférával rendelkezett.
Ezúttal nem olyan nagy hír, hogy kijutott a netre a forráskód, ugyanis a Bloodból az NBlood és a Raze remek source portként funkcionál. Inkább a múltba nyújt betekintést az archívum, és így látni lehet a Monolith kreatív és technikai folyamatait, ugyanis a Blood.txt fájlban 1995 januárjáig visszamenőleg patchnote-okat olvashatunk a lassan felépülő játékról, és azért van valami bájos abban, ahogy a koncepciótól a célvonalig eljutott a projekt, és a szöveges fájl ezt felvázolja az olvasónak.
Ha valaki beleolvasna a játék fejlesztésének múltjába, akkor x0r_jmp Rentry.co oldalára látogasson el. Itt megtalálja a felsorolt Duke Nukem-cuccokat is. Ez is mindenesetre egy kellemes meglepetés, mert ilyesmit is ritkán láthatunk.
Forrás: PCGamer