Gyengélkedő PC-s piacot jósol a Microsoft rövidtávon

TECH HÍREK – A redmondiak a Windowsból nem keresnek sok pénzt (nem baj, ott van nekik az Office365… mi meg offline Office-ot használunk, hah), és nem látják úgy, hogy egyhamar ez változni fog.

 

A Microsoft a Windows OEM-forgalmában 39%-os csökkenést hozott össze az előző negyedévében. (Az OEM az előre gyártott PC-kre gyárilag feltelepített Windowsokra vonatkozik, így például a Dell és a HP gépeire gondoljunk.) Ez azt jelenti, hogy egyszerűen nem fogyott annyi új számítógép (mert kizárt, hogy sokan a Windows 11 helyett Linuxra váltottak volna). A gyenge teljesítményt a Canalys, egy piaci elemző cég is alátámasztja: 2022 utolsó negyedévében 29%-kal kevesebb PC-t szállítottak ki a gyártók, és a 2021-es, erős évhez képest 16%-os a visszaesés. Ez bár magasabb adat, mint 2019-ben, továbbra is lejtőn gurul a piac. Az új termékek bevezetésével kapcsolatos „kihívások” miatt a Microsoft a Surface laptopokhoz hasonló PC-s eszközök esetében is 39%-os csökkenést ért el, holott a redmondiak októberben indították útnak az új Surface eszközöket. A mostani negyedévben a Microsoft a Windows OEM-értékesítésekben kb. további 30%-os csökkenésre számít.

A The Verge arról számolt be, amit Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója mondott a befektetőkkel tartott konferenciahívás során: a Windows-használat a pandémia előtti időszakhoz képest még mindig magaasabb (PC-nként átlagosan 10%-kal több idő), és ugye októberben Phil Spencer, az Xbox-vezér is az egekbe magasztalta a PC-t, mert szerinte az Xbox Game Pass növekedése ebben a platformban rejlik (akkor olyat mondott, hogy évente 130-140%-os erősödés van PC-n az előfizetések körül).

A felhős ágazat pedig szárnyal: 27,1 milliárd dollárral nagyobb pénzforgalom a Microsoft Cloudtól, ami pozitív mérleget hozott a cégnek. Emiatt nem csoda, hogy a cég beállt a ChatGPT mögött, ugyanis Nadella szerint a következő nagy számítási hullám van születőben, és a Microsoft Cloud a világ legfejlettebb AI-modellek egyikét egy új számítási platformmá alakítja. A videojátékos ágazat 13%-os csökkenését részben meg tudta a gyarapodó Game Pass-előfizetői tábor  fordítani, és a Microsoft itt folyamatos növekedést vár, ám a belsős és külsős (first/third-party) tartalmakban alacsony óránkénti monetizációt nem fogja ez kárpótolni…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu