Az elnevezéssel kapcsolatos jogi viták miatt is halasztania kellett a Fntasticnak, ami megelégelte azt is, hogy egyes rossz hangok szerint átverés zajlana.
A The Day Before eltűnt a Steamről. A játékot az Fntastic 2021-ben mutatta be, ám nem sokkal a bejelentés után egy magánszemély levédette le a játék nevét Egyesült Államokban. Ő január 19-én felkereste az Fntasticot panasszal élve. Ezért kellett a játékot elhalasztaniuk március 1-jéről november 10-ére, és a The Day Before első játékmenetes videója is később lát csak napvilágot. A stúdiót a Twitteren, a Discordon és a Redditen a közösség azzal kezdte megvádolni, hogy félrevezetés történik. A játékosok szerint a szabadalmi vitak gyanús, és a stúdió ezzel akarja elrejteni a játék fejlesztési szituációját.
Eduard és Aisen Gotovtsev, az Fntastic két társalapítója az IGN-nek eljuttatott közleményében kifejtette, hogy a halasztás már a védjegy körüli vita előtt ki lett tűzve: „Úgy terveztük, hogy a játék megjelenését arrébb tesszük, és a Mytonával [a kiadóval] együtt egy tízperces játékmenetes videóban jelentjük be, aztán mindannyian tudjátok, mi történt. Így a biztonság kedvéért, hogy ne legyen több halasztás, a kiadóval együtt november 10-ét választottuk. Ez egy biztonságos dátum a védjegyvitára való tekintettel. Amikor a játék megjelenik, az emberek végre látni fogják az igazságot.”
A stúdió bízik a probléma megoldásában, és a plusz idővel a zombi túlélős MMO (ami rögtön sok figyelmet kapott 2021-ben) jobb állapotban indulhat el. Eredetileg 2022 júniusában jött volna ki, de az Fntastic az Unreal Engine 5-re váltott, és ekkor kapott a The Day Before egy kilenc hónapos halasztást idén márciusra (és ehhez tehetjük hozzá a plusz nyolc hónapot most). A csapatról tavaly azt hallottuk, hogy a részmunkaidősök közül néhányan ingyen dolgoztak…
De itt van tőlük még egy közlemény: „Négy éve készítjük a játékot. Ezekben az években rengeteg vér és verejték folyt a fejlesztése során, és a csapatunk sok tagja számára kellemetlen ilyen vádakat hallani. Egy fillért sem fogadtunk el az emberektől: se közösségi finanszírozás, se előrendelések, se adományok. A játékot teljes egészében a Mytona finanszírozza. Ez a világ egyik legnagyobb mobilkiadója, aki a szerződésünk értelmében minden mérföldkőnél ellenőrizte a játék fejlesztését. […] Mi csak a végtermékben hiszünk. Nem számít, hogy ki mit mond, idén november 10-én magad is meggyőződhetsz róla.”
Zűrös.
Forrás: Gamesindustry