Kettőt az Electronic Arts, egyet pedig az Epic Games adott ki. A januári Square Enix-bezárósdik trendet indítottak…?
A VentureBeat arról ír, hogy az Industrial Toys, amit a Bungie alapítója és korábbi vezérigazgatója, Alex Seropian vezett, az Electronic Arts be fogja zárni, miután 2018-ban felvásárolta a Battlefield Mobile fejlesztőit. A játék még puha megjelenésben (soft launch) tartott május óta Androidon és iOS-en, így a hivatalos rajt előtt döntött úgy a kiadó, hogy a játéktól (és a stúdiótól) is megszabadul. Íme az EAndoklás (jaj, ezért a szóviccért pardon!): „Ahogy az iparág fejlődött és a mélyen összekapcsolt Battlefield-ökoszisztéma létrehozására irányuló stratégiánk formát öltött, úgy döntöttünk, hogy változtatunk a jelenlegi irányon, hogy a lehető legjobban megvalósítsuk a franchise-ról alkotott elképzeléseinket, és megfeleljünk a játékosok elvárásainak.”
Egy másik mobilos játéktól is el kell köszönnünk, ugyanis az Apex Legends Mobile is távozik. Ezt a Respawn egyik csapata mellett a PUBG Mobile mögött álló Tencent-stúdió, a Lightspeed & Quantum Studios közösen hozta létre, és a free-to-play játék szerverei magyar idő szerint május másodikán éjjel egy órakor lesznek lekapcsolva szintén iOS-en és Androidon. Addig el lehet költeni a játékbeli pénznemeket, de valódi pénzt nem fognak visszatéríteni. Erről a játékról egy blogposztot is közölt a Respawn, és ebből idézünk:
„A Respawnnál az a célunk, hogy a játékosoknak folyamatosan kiemelkedő játékokat nyújtsunk. Az erős kezdés után az Apex Legends Mobile tartalmi menetrendje kezdett elmaradni ettől a minőségi, mennyiségi és ritmusbeli mércétől, ezért a fejlesztőpartnerünkkel folytatott több hónapos munka után közös döntést hoztunk a mobiljátékunk leállításáról. Bár csalódást okozunk, büszkék vagyunk a játékra, amit elindítottunk, hálásak vagyunk az Apex Legends közösség támogatásáért, és biztosak vagyunk benne, hogy ez a játékosok számára a helyes döntés,” írta a Respawn. A negyedéves üzleti jelentés során Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója szerint sokat tanultak a játékból, és tervbe vették, hogy a jövőben egy jobban kötődő Apex Legends Mobile-élményt kínáljanak.
Az Epic Games és az Iron Galacy pedig bejelentette, hogy az augusztus 11-én PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Epic Games Store, PlayStation 4-re és Xbox One-ra megjelent free-to-play bunyós battle royale, a Rumbleverse egy hónap múlva meg is szűnik! Ez eléggé gyors halálnak nevezhető, és lássuk, hogy mi is az indoklás errefelé:
„Fontos frissítésünk van a Rumbleverse jövőjével kapcsolatban. Az Iron Galaxy Studios és az Epic Games sajnálattal közli, hogy a második szezon lesz az utolsó. Ez a projekt a szeretet munkája volt, hogy új élményt teremtsünk egy népszerű és rendkívül versenyképes játékműfajban. Ha részesei voltatok ennek az utazásnak, köszönjük nektek, akár a felfedezésünk után ugrottatok be az első játéktesztbe, akár csak most lőttétek ki magatokat először az ágyúból.
A Rumbleverse élő szolgáltatásai február 28-án, kedden délután öt órakor leállnak. Minden játékos, aki pénzt költött a Rumbleverse-re, jogosult a játékra vagy az abban elköltött pénz visszatérítésére. Ez magában foglalja a Rumbleverse Battle Pass vagy Brawlla Bills megvásárlását bármely platformon. Hamarosan megosztunk egy GYIK oldalt további visszatérítési információkkal. Kiadtuk a Rumbleverse utolsó frissítését. Bezárjuk a boltot, és megnyitjuk a teljes élményt minden játékos előtt. A jelenlegi Battle Pass mindenki számára elérhető lesz. Az XP-gyarapodásod megduplázódik, így minden ranghoz gyorsított feloldást kaphatsz. A négy, három, két, illetve egyjátékos módok elérhetőek lesznek, és további kiegészítőket és emote-okat is feloldottunk a játékban ingyenesen.
Még mindig jól szórakozhatunk együtt, mielőtt Grapital City-n lenyugszik a nap. A hátralévő hetekben megünnepelhetjük a versenyszellemet, amit ebbe a játékba hoztatok. Lesznek még élő közvetítések, hogy játszhassatok néhány játékot a fejlesztőkkel, és hagyjátok, hogy elhúzzák a függönyt, hogy megosszanak néhány kulisszák mögötti pillanatot a kreatív folyamatból, amely ezt a várost építette. Nagyon hálásak vagyunk a játékosoknak, akik csatlakoztak hozzánk. Köszönjük nektek! Ha kíváncsiak vagytok a jövőbeli terveinkre, nézzétek meg a közösségnek írt nyílt levelünket az Iron Galaxy blogon,” írta a stúdió.
Szóval három játéknak (és egy stúdiónak) konyec…