A Metroid Prime egyik eredeti fejlesztője csalódottan vette tudomásul, hogy a remastered verzióból az eredeti stábot kihagyták a kreditekből.
A Retro Studios egy korábbi fejlesztője csalódottságának ad hangot a nemrég megjelent Metroid Prime Remastered egyik aspektusa miatt, és az eredeti fejlesztők kreditpontjainak hiányát kommentálja. A remaster a hónap elején került digitálisan árnyékba, ahol a február 2023-as Nintendo Directben szerepelt, mielőtt a bemutató befejezése után egy nappal bejelentették volna a megjelenését. A remaster rengeteg dicséretet kapott, nem csak azért, mert frissítette a Metroid történetének egyik legkedveltebb játékát, hanem azért is, mert jobb lett, mint egy egyszerű vizuális frissítés. Ennek ellenére a játék egy korábbi fejlesztője kritizálta a Metroid Prime Remastered néhány aspektusát.
Ezek a kritikák Zoid Kirsch-től származnak, aki a Retro Studios programozója és vezető játékmenet-mérnöke volt az első két Metroid Prime játéknál. A harmadik játék fejlesztésekor hagyta el a stúdiót, és 2021-ben vonult vissza az iparágtól. Manapság olyan történeteket oszt meg a játékok fejlesztéséről, amelyeken dolgozott, például amikor a játék aranylemezre kerülése után egy speedrun-t hajtott végre. A nemrég megjelent Metroid Prime Remasteredhez is hozzászólt, csalódottságának adott hangot azzal a gyakorlattal kapcsolatban, hogy őt és az eredeti fejlesztőket kizárták a végkredittel.
Egy Kirsch által közzétett tweetben kijelentette, hogy bár nagyra értékeli a Metroid Prime remasterelésében segédkező számos stúdiót, „csalódott”, hogy a remaster nem tartalmazza a játék teljes eredeti kreditpontját. Megjegyezte, hogy nagyon sok emberrel dolgozott együtt, hogy a játék azzá váljon, ami volt, és mindannyian megérdemlik, hogy szerepeljenek a szekvenciában. Úgy érezte, hogy többnek kellene lennie, mint az egyetlen kreditkártyának, amely röviden leírja, hogy az eredeti munkáján alapul.
While many studios did amazing work on the remaster, I'm let down Metroid Prime's Remaster does not include the full original game credits. I worked with so many amazing people on the game and everyone's name should be included in the remaster, not just a single card like this. pic.twitter.com/Yvojf9f9Mq
— Zoid Kirsch (@ZoidCTF) February 11, 2023
Igen, én nem rajongok ezért a gyakorlatért. A remastereknél, amelyeken dolgoztam, az eredeti játéknak adtunk hitelt. néhány esetben a remaster csapat elé tettük őket. nem jó — MVG (@ModernVintageG) February 11, 2023
A Nightdive Studios egyik fejlesztőtársa, ModernVintageGamer szintén csalódottságának adott hangot emiatt. Megjegyzi, hogy azoknál a remastereknél, amelyeken ő dolgozott a Nightdive-nál, azokat is bevonja a sorrendbe, akik eredetileg is dolgoztak a játékon, és egyes esetekben az eredeti csapat előbb jelenik meg, mint a remasterelt csapat. Azzal fejezi be, hogy rossz gyakorlatnak tartja, hogy a fejlesztőket kizárják a játék kreditpontjaiból.
Ez a gyakorlat az évek során kiadott különböző remastereknél is gyakori probléma volt. Tavaly a Bandai Namco által kiadott Pac-Man World Re-PAC szintén kizárta az eredeti fejlesztőket a kreditekből, amit a játék egyik eredeti munkatársa kritizált. Végül mégis megjelent egy javítás a Pac-Man World Re-PAC-hoz, amely visszahelyezte a játékba az eredeti krediteket. Úgy tűnik, a rajongók azt szeretnék, ha a Nintendo a Metroid Prime Remastered esetében is ugyanezt az udvariasságot követné, és az eredeti kreditpontokat is bepatchelné a játékba.
A Metroid Prime Remastered Nintendo Switchre már elérhető.