Ennek ellenére el akarta érni a stúdió, hogy a rájuk jellemző elemek megmaradjanak a játékban, ami a PlayStation 5-re már nem fog kijönni.
Ben Horne, a Redfall gyártási tervezője az IGN-nek adott interjújában elmondta, hogy mennyire volt kihívás nekik hűek maradni „az Arkane DNS-éhez”: „A Left 4 Dead egy fantasztikus játék, de mi valami mást akartunk csinálni. Olyasmit akartunk készíteni, amiben úgy érezzük, hogy megvan az Arkane DNS-e, amit a múltbeli játékokban, a Dishonoredokban, a Prey-ben és legutóbb a Deathloopban is meg lehetett tapasztalni. Ezeket a játékokat szinte egy Venn-diagramnak tekinthetjük, ahol a legfontosabb vagy kritikus területeken átfedésben vannak: szeretünk történeteket mesélni a játékokban, és olyan játékokat készíteni, amelyeknek gazdag, koherens története van olyan rendszerekkel, amiket a játékosok kihasználhatnak és a saját előnyükre használhatnak, akár meglepő módon. A Dishonored esetében egy kicsit lopakodósabbak voltunk, a Prey esetében pedig a fizikára koncentráltunk. A Redfall esetében a világépítésre, a narratív történetre akartunk koncentrálni. Valójában ez volt az egyik legizgalmasabb része annak, hogy egy ilyen játékba belevágjunk. Ez valami új volt. Szerintem természetes, hogy játékokat készítünk, és talán már csináltunk néhányat, amelyek egy bizonyos formába illeszkednek, és azt mondjuk, hogy „Fogjuk azt, amit szeretünk, és legyünk formabontóak”.
Egy nagy, nyitott világú játék készítése számunkra ez volt a formabontás. Meg akartuk őrizni az Arkane DNS-ében azokat a dolgokat, amelyeket szeretünk, azokat a dolgokat a múltbeli játékainkban, amelyeket igazán nagyra értékelünk: környezeti történetmesélés, erős narratív átjárás a világban, hogy a világ élőnek hasson és hogy érdemes megmenteni. Amikor elvállaltuk ezt a kihívást, hogy egy ilyen hatalmas nyitott világot hozzunk létre, biztosak akartunk lenni abban, hogy minden helyszín, ahová a játékosok besétálnak, vagy vegyesbolt, „olvasható” legyen. Amikor egyjátékos módban játszol a Redfallban, akkor egyedül játszol. Nincsenek AI osztagtársak. Aztán hozzáadhatsz barátokat, akár négyfős csapatot is, és azt tapasztaltuk, hogy ahogy egyre több és több barátot adsz hozzá, a játék szinte parti módot vesz fel. Rengeteg móka van, sok akció, sokféleképpen játszhatsz a képességeiddel és csapattársaiddal,” mondta Horne.
Van egy bizalmi mechanizmus a játékban is, ami hasonló a Warhammer 40K: Darktide koherenciarendszeréhez, ugyanis ott ha a játékosok együtt tudnak maradni, buffokban részesülnek. Horne szerint ez egy menő rendszer, mert a játékosok képesek önkifejezőek lenni a játékstílusukban a barátaikkal. Nem muszáj együtt lenünk, de hasznos tud lenni, és ezért próbálja az Arkane bátorítani a játékosokat a közös játékra.
A Redfall május 2-án érkezik Xbox Seriesre és PC-re, illetve kapásból elérhető lesz az Xbox Game Passon keresztül.
Forrás: PCGamer