Miközben az MGM-nek (azaz az Amazonnak, mivel már övék a stúdió) a Project 007-et készíti a dán csapat, már hivatalos, hogy utána mire koncentrálnak.
Az IO Interactive megerősítette, hogy a Project Fantasy kódnéven futó játékuk egy online fantasy RPG lesz, amihez még több embert is keresnek (senior harci tervező, senior játékmenet-animátor, senior játékproducer, vezető játékmenet-animátor, senior projektmenedzser), így nem fog idén, és nagy eséllyel jövőre sem megjelenni a játékuk, ami nem probléma, hiszen a hivatalos bejelentéssel megállítják a pletykákat arról, hogy milyen lesz a dán stúdió terve „James Bond után” (mert a Project 007 ez lenne). Még csak egy koncepciós képet láthatunk belőle.
Így ír az IO Interactive a Project Fantasy-ről: „Már egy évtizede annak, hogy először elképzeltük, hogy a Hitman-játékok számára egy új „gyilkos világot” hozunk létre (ez lett a World of Assassination). Hét évvel ezelőtt indítottuk el ezt a világot, amely még gyerekcipőben járt, és úgy fejlesztettük, hogy három teljes játékot, izgalmas új játékmódokat, számos további helyszínt és extra célpontokat tartalmazzon. És ami még ennél is fontosabb, lehetővé tette számunkra, hogy kötődjünk a közösségünkhöz, amely azóta is támogat minket. Egy erős vízióból sok előre nem látott eseményen keresztül jutottunk el ahhoz az egyre bővülő világhoz, amelynek középpontjában a megközelítés szabadsága áll, és amely ma is létezik.
Most pedig megosztjuk mindannyiótokkal, hogy új kalandba kezdünk! Ez bővíti kreativitásunkat, képességeinket és bizonyos értelemben identitásunkat. Egy új világot, egy új szellemi tulajdont építünk: egy online fantasy RPG-t. Egy világot és egy játékot, amely az alapoktól kezdve arra épül, hogy szórakoztassa a játékosokat, és hosszú éveken át bővüljön. Ismerős érzés, ugyanakkor az IO Interactive olyan utazásra indul, amilyenre eddig még nem volt példa. Sokak számára ez az utazás egyben mélyen személyes is, amely jóval azelőtt kezdődött, hogy elkezdtünk volna játékokat készíteni a megélhetésünkért. A fantasy műfajával kezdődött a Fighting Fantasy könyvek óta, amelyek arra kényszerítenek, hogy egyedül, varázslók, gyíkok és tolvajkirályok ellen válaszd meg az utadat. Az együttlétig, a bajtársiasságig, a gyötrelemig és a gyönyörig, amit az asztallap körül találsz. Egyesek számára ez azt jelentette, hogy a játékmester szerepét vállalták. Részben mesélő, részben mesterséges intelligencia által irányított ellenfél, részben vezető, részben gonosztevő. Mindenki számára az asztal körül a kreativitást, a képzelőerőt, a közös világépítést és a közös célt jelentette, hogy nagyszerű játékélményt teremtsenek.
Ez az elképzelés, hogy különböző képességekkel és erősségekkel rendelkező egyének sokszínű csoportja együtt dolgozhat, és több lehet, mint a részek összege – inspirál minket. Ez inspirálja a fantáziavilágot, amelyet építünk, és ez inspirálja azt is, ahogyan építjük. Az IO Interactive ma már több különböző stúdiót is magában foglal, az északi Koppenhágától és Malmőtől a déli, meleg Barcelonáig. Minden stúdió részt vesz az összes játékunk elkészítésében, beleértve ezt az új vállalkozást is. A világ minden tájáról érkező, különböző személyiségű és képzettségű emberek jönnek össze, hogy egy új kezdetet kovácsoljanak. Ez csak a kezdete az utazásunknak ebbe az új világba, amit készítünk. Reméljük, érzed a melegséget, a veszélyt, az összetartozást és a szívet, amit beleteszünk,” írta a stúdió.
Több videót is közzétettek, amiben a csapat vezető egyéniségeit lehet megismerni. Jelenleg ez is több a semminél, ugyanis most még nem sok értelme lenne megjelenési dátumot és célplatformot találgatni. A PlayStation 5, Xbox Series, PC hármas logikus lehet, de addigra ki tudja, hogy a felhős platformok (pl. Amazon Luna) mennyire tudnak megerősödni…
Forrás: Gematsu