A Crystal Dynamics egy új álláshirdetése arra utal, hogy a hamarosan megjelenő Perfect Dark újragondolás jelentősen eltérhet a sorozat gyökereitől.
A szuperspion Joanna Dark rajongói már azóta találgatják, hogy milyen formát ölt majd a hősnő következő kalandja, mióta bejelentették, hogy a Microsoft egy újragondoláson dolgozik. Most pedig egy új álláshirdetés a Crystal Dynamicstól néhány utalást adhat arról, hogy mit tartogatnak a fejlesztők a franchise rajongóinak. A legendás Tomb Raider franchise-ról ismert Crystal Dynamics közösen fejleszti a Perfect Dark újragondolást az Microsoft új első számú stúdiójával, The Initiative-tel.
A franchise az 1997-es GoldenEye 007 legendás folytatásaként indult el. A Nintendo 64-re megjelent 2000-es Perfect Dark megtartotta a GoldenEye 007 szoros irányítását és elismert lövöldözését, miközben rengeteg high-tech kütyüt adott a játékosok kezébe a játék akkori futurisztikus sci-fi világában. A stílusos lövölde sok kritikustól és játékostól dicséretet kapott megjelenésekor és néhány Perfect Dark rajongó szerint az egyik legjobb játék volt korában. Bár a játék kapott egy folytatást az Xbox 360-ra és egy felújított kiadást 2010-ben, soha nem sikerült elérnie ugyanazt az állandó elismerést mint a GoldenEye 007-nek.
Egy új álláshirdetés egy Lead Gameplay Animator pozícióra a Perfect Dark társfejlesztője Crystal Dynamicsnél némi betekintést ad abba, hogy mit terveznek a fejlesztők ezzel az Xbox Series X exkluzív címmel. Kifejezetten megemlítve, hogy ez egy pozíció lenne a Perfect Dark-hoz, az álláshirdetés azt írja, hogy Lead Gameplay Animator nagy szerepet játszana abban, hogy életre keltsék ezt címet. Az igényelt munkatapasztalat nagyrészt általános feladatokból áll amelyeket bárki elvárna egy ilyen magas szintű fejlősdtési szereptől de néhány követelmény erősen sugallja azt is ,hogy ez az újrakezdés eltérhetne attól amit eddig megszoktunk erről sorozatról.
Az elvárt tapasztalaton túl ami elsősorban elsőszemélyű címekkel kapcsolatos lenne ,az álláshirdetés azt is írja ,hogy olyan fejlősdtöt keresnek akinek “mély játékmeneti tudása” van harmadik személyű játékmenetről ,mozgásról és közelharcról .Ezek tudva lehet ,hogy néhány játékosnak visszaemlékezéseket idéz elő arra amikor megpróbálták játszani azt Xbox360-as indítójátékot ami nem volt túl sikeres de ez nem jelenti azt ,hogy teljes perspektívaváltás vár ránk.
Mivel a mozgás és a közelharc elég gyakori az elsőszemélyű lövöldözős játékokban ezek az álláskövetelmények egyszerűen azt jelezhetik ,hogy az Dark újragondolás hasonlóan játszódhat mint néhány kortársa. Ráadásul bár az előd Perfect Dark Zero is tartalmazott harmadik személyű játékmenetet ,ezt okosan korlátozta arra amikor a játékosok fedezékben voltak.
Akármi is lesz belőle amikor végül megjelenik, a Perfect Dark újragondolás valószínűleg nem fog hamarosan megjelenni néhány friss jelentés szerint. A The Initiative 2018-ban alakult és a stúdió évekig toborzott embereket erre a titkosügynökös thrillerre Xbox Series X-re és PC-re. Ez azt jelenti ,hogy bár 2020-ban bejelentették ,a Perfect Dark újragondolás még mindig a fejlősdtés korai szakaszában van. Egy VGC jelentés szerint ‘kb. fele’ a Perfect Dark magfejlősdtő csapatának elhagyta a projektet 2021-ben ami miatt Crystal Dynamics-t (a Tomb Raider újragondolásért felelős stúdiót) bevonták társfejlősdtőként.
Forrás: GameRant