Sony: „Mi van, ha a Microsoft egyenesen szabotálná a Call of Duty-t?”

A Sony és az Activision Blizzard King egymásnak esett, miközben a Microsoft kihasználja a feneketlen pénztárcáját arra, hogy hirdesse az elvileg érkező kánaánt, ha a 68,7 milliárd dolláros tranzakció lezárulhat, és övék lehet a kiadó.

 

Az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hivatala, a CMA legújabb dokumentumában olvashatjuk a Sony aggodalmait, amiben szabotázssal vádolja meg a Microsoftot a cég: „A Microsoft úgy adhatja ki a Call of Duty PlayStation változatát, amelyben a bugok és hibák csak a játék utolsó pályáján vagy a későbbi frissítések után jelennének meg. Még ha az ilyen degradációt gyorsan fel is lehetne fedezni, a javítás valószínűleg túl későn történne, és a játékosközösség addigra elveszítené a PlayStationbe mint a Call of Duty helyszínébe vetett bizalmát.

A Call of Duty: Modern Warfare II tanúsága szerint ugyanis a Call of Duty-t leggyakrabban csak a megjelenés utáni első néhány hétben vásárolják meg. Ha kiderülne, hogy a játék teljesítménye a PlayStationön rosszabb, mint Xboxon, a Call of Duty-játékosok úgy dönthetnének, hogy Xboxra váltanak, mert attól tartanának, hogy kedvenc játékukat egy másodosztályú, vagy kevésbé versenyképes helyszínen játszhatják,” írta a Sony a CMA jelentésében.

Van itt még egy érdekes idézet: „a Microsoft magatartási kötelezettségvállalása arra, hogy hozzáférést biztosít a riválisoknak a Call of Duty-hoz, nem kisebb, hanem nagyobb kockázatot jelenthet a fogyasztók számára, [mivel] a Microsoft számtalan módon visszatarthatja vagy csökkentheti a hozzáférést, amit rendkívül nehéz lenne nyomon követni és ellenőrizni.” Itt bugokra, gyengébb teljesítményre, esetleg a PlayStation-specifikus funkciókra (pl. a DualSense-en a haptikus visszajelzésre) kell gondolni, igaz, az utóbbit a multiplatform játékok nem mindig szokták alkalmazni.

Erre aztán Lulu Chang Meservey, az Activision Blizzard King kommunikációs igazgatója és a vállalati ügyekért felelős alelnöke a Twitteren reagált. Szerinte Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója a brüsszeli tárgyalások során annyit mondott, hogy „Nem akarok új Call of Duty-megállapodást. Azt akarom, hogy megakadályozzam a [cégeitek] összeolvadását.” Ez eléggé nyersnek hangzik, de Ryan múltját ismerve hihetőnek tűnik. Elvégre arról a Ryanről van szó, aki lefigymálta a visszamenőleges játéktámogatást, illetve a Közel-Keletet (szerinte a PlayStation előtt ott nem játszott senki sem…).

Végezetül a Microsoft reklámkampányáról is essen pár szó. A The Verge írt arról, hogy a redmondi cég a Financial Timesban és a Daily Mailben is hirdeti, hogy további 150 millió játékoshoz juttathatja el a Call of Duty-t, ha az Európai Bizottság, a CMA (akiknek a döntését legkésőbb április 26-án hallani fogjuk), illetve az amerikai fTC (kereskedelmi szövetségi bizottság) is elfogadja a tranzakciót. A reklám alján a link ide vezet, és itt hypeolja a cég a jövőt. A 150 millióba a Nintendo és az Nvidia is beletartozik (velük már megállapodás született).

Ez tömény…

Forrás: PCGamer, PSL, PSL

 

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu