A Sony és az Activision Blizzard King egymásnak esett, miközben a Microsoft kihasználja a feneketlen pénztárcáját arra, hogy hirdesse az elvileg érkező kánaánt, ha a 68,7 milliárd dolláros tranzakció lezárulhat, és övék lehet a kiadó.
Az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hivatala, a CMA legújabb dokumentumában olvashatjuk a Sony aggodalmait, amiben szabotázssal vádolja meg a Microsoftot a cég: „A Microsoft úgy adhatja ki a Call of Duty PlayStation változatát, amelyben a bugok és hibák csak a játék utolsó pályáján vagy a későbbi frissítések után jelennének meg. Még ha az ilyen degradációt gyorsan fel is lehetne fedezni, a javítás valószínűleg túl későn történne, és a játékosközösség addigra elveszítené a PlayStationbe mint a Call of Duty helyszínébe vetett bizalmát.
A Call of Duty: Modern Warfare II tanúsága szerint ugyanis a Call of Duty-t leggyakrabban csak a megjelenés utáni első néhány hétben vásárolják meg. Ha kiderülne, hogy a játék teljesítménye a PlayStationön rosszabb, mint Xboxon, a Call of Duty-játékosok úgy dönthetnének, hogy Xboxra váltanak, mert attól tartanának, hogy kedvenc játékukat egy másodosztályú, vagy kevésbé versenyképes helyszínen játszhatják,” írta a Sony a CMA jelentésében.
Van itt még egy érdekes idézet: „a Microsoft magatartási kötelezettségvállalása arra, hogy hozzáférést biztosít a riválisoknak a Call of Duty-hoz, nem kisebb, hanem nagyobb kockázatot jelenthet a fogyasztók számára, [mivel] a Microsoft számtalan módon visszatarthatja vagy csökkentheti a hozzáférést, amit rendkívül nehéz lenne nyomon követni és ellenőrizni.” Itt bugokra, gyengébb teljesítményre, esetleg a PlayStation-specifikus funkciókra (pl. a DualSense-en a haptikus visszajelzésre) kell gondolni, igaz, az utóbbit a multiplatform játékok nem mindig szokták alkalmazni.
Erre aztán Lulu Chang Meservey, az Activision Blizzard King kommunikációs igazgatója és a vállalati ügyekért felelős alelnöke a Twitteren reagált. Szerinte Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója a brüsszeli tárgyalások során annyit mondott, hogy „Nem akarok új Call of Duty-megállapodást. Azt akarom, hogy megakadályozzam a [cégeitek] összeolvadását.” Ez eléggé nyersnek hangzik, de Ryan múltját ismerve hihetőnek tűnik. Elvégre arról a Ryanről van szó, aki lefigymálta a visszamenőleges játéktámogatást, illetve a Közel-Keletet (szerinte a PlayStation előtt ott nem játszott senki sem…).
Végezetül a Microsoft reklámkampányáról is essen pár szó. A The Verge írt arról, hogy a redmondi cég a Financial Timesban és a Daily Mailben is hirdeti, hogy további 150 millió játékoshoz juttathatja el a Call of Duty-t, ha az Európai Bizottság, a CMA (akiknek a döntését legkésőbb április 26-án hallani fogjuk), illetve az amerikai fTC (kereskedelmi szövetségi bizottság) is elfogadja a tranzakciót. A reklám alján a link ide vezet, és itt hypeolja a cég a jövőt. A 150 millióba a Nintendo és az Nvidia is beletartozik (velük már megállapodás született).
Ez tömény…