Mivel a játék első, zárt bétája során olyan sokan csatlakoztak a Diablo IV szervereihez, nem csoda, hogy az Activision Blizzardnak sort kellett felállítania…
A Blizzard játékaiban nagyon is gyakori probléma szokott lenni az, hogy a kapcsolódást egy digitális sorban állás előz meg, amit azért kell általában implementálni, mert enélkül a szerverek túl nagy terhelésnek lennének alávetve, és így a játék teljesen játszhatatlanná válna mindenkinek. Szóval ez egyfajta óvintézkedés, de be kell ismerni, hogy valóban idegesítő tud lenni a várakozás pláne egy olyan játék esetében, amit akár offline is játszani lehetne, csak a kiadó a Diablo III PC-s verziója után a folytatásban mindegyik platformon szerverkapcsolatot igényel, hogy még csak véletlenül se lehessen kalózverziót készíteni (aminek pozitívuma a játék megőrzése lenne).
Az Eurogamer interjút készített a Diablo általános igazgatójával, Rod Fergussonnal, aki elmondta, hogy több mint 1 millió játékossal rendelkezett az első béta alatt, és reméli, hogy a második, mindenki számára elérhető tesztelés során még többen fogják kipróbálni a játékot. Az első teszt során hat nagy hotfixet adtak ki, ami tucatnyi hibát oldott meg, és most már optimista a csapat, hogy a júniusi megjelenéskor a Diablo IV sokkal stabilabb állapotban áll a közönség elé. (Előre pénzt tennénk arra, hogy nem fog. Mindig van probléma.)
„Természetesen az ideális az lenne, ha nem lennének sorban állások. Ez az, amit el szeretnénk érni. […] Néha a sorok része az, hogy hány szerver áll rendelkezésre, meg ilyenek, de a másik oldal őszintén szólva a szolgáltatások védelme körül forog. Néha csak azért állítunk be egy sorba, hogy ha van egy bizonyos szolgáltatás (például az adatbázisba való írás), amit nem akarunk túlterhelni. […] És tulajdonképpen ez történt [a korai hozzáférésű bétával]: valójában egy kicsit feljebb tekertük a sorokat, hogy megvédjük ezt, amíg dolgoztunk, és aztán, amint elvégeztük a munkát, elkezdtük beállítani [a szerverkapacitást], és behangoltuk, mire a sor ismét csökkent,” mondta Fergusson.
PC-n nem lesz osztott képernyős co-op (Fergusson arra utalt, hogy ez azért lesz így, mert nehézségek adódnak egy PC-n több mint egy Battle.net fiók egyidejű bejelentkezése körül), a karaktertípusokat még balanszolni fogják, ám egyes típusok szintküszöbje eltérő lesz. A Diablo IV nyílt bétája március 24-én kezdődik, a bolti verzió pedig június 6-án érkezik PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech