Dead Island 2 – Itt a nagy hullahollywoodi kaland a zombiapokalipszis legújabb fejezetében!

TESZT – Úgy tűnik, a zombik megunták a trópusi nyaralást, és inkább a napsütéses Kaliforniát választották új célpontként. A Dead Island 2-ben újra belevethetjük magunkat a zombik elleni harcba, és mindezt egy rendkívül humoros és szórakoztató környezetben tehetjük. De vajon felér-e a játék a nagytestvérnek számító Dying Light sikereihez? Lássuk, mit tartogat számunkra ez a hullahollywoodi kaland!

 

A Dead Island 2 egy akció-RPG játék, amely a 2011-es Dead Island című játék folytatása. A történet Los Angelesben játszódik, ahol egy zombivírus fertőzi meg a lakosságot. A játékos egy fertőzött, de ellenálló karaktert irányít, aki megpróbálja kideríteni az igazságot az járványról és önmagáról. A készítők brutális közelharcot, a színes-szagos helyszíneket, humoros sztorit és felejthetetlen kooperatív módot ígértek. De vajon ez elég ahhoz, hogy felvegye a versenyt a hasonló témájú Dying Light című játéksorozattal, amelyet az első Dead Island fejlesztő készítettek? Vagy csak egy újabb zombis csalódás?

 

A Dead Island 2 fejlesztői megbecsülték, hogy mennyi idő alatt lehet teljesíteni a folytatást.

 

HELL-A jó grafika

 

A Dead Island 2 grafikája és környezetének kidolgozása területén egyszerűen szédületes. Különösen a játék első szakaszában gyönyörködhetünk a pompás látványban, amit a zombik sem rontanak el, hiszen ők is jól ki vannak dolgozva. A napfényben úszó Kalifornia és a pusztuló Hollywood mind-mind hozzájárul ahhoz, hogy úgy érezzük, egy igazi zombis film közepébe csöppentünk.

Bejárhatjuk Los Angeles legikonikusabb helyszíneit, mint például Beverly Hills, Venice Beach vagy Hollywood. A környezet részletgazdag és élethű, a fények és árnyékok is szépen kidolgozottak. A zombik is jól néznek ki, sokféle típusú és kinézetű élőhalottal találkozhatunk. A játék első szakaszában különösen látványos a kontraszt a napfényes, vidám LA és a véres, rothadó zombik között. A grafika az egyik legnagyobb erőssége a Dead Island 2-nek.

A játékban megcsodálhatjuk a híres Los Angeles-i nevezetességeket is, mint például a Griffith Obszervatóriumot, az Universal Studios Hollywoodot, a Walt Disney Koncerttermet vagy a Santa Monica Mólót. Ezek a helyszínek nem csak díszletként szolgálnak, hanem fontos szerepet játszanak a játékmenetben is. Például az obszervatóriumban csillagászati eszközöket használhatunk a zombik ellen, az Universal Studios-ban pedig filmstúdiókban harcolhatunk. A grafika nem csak szép, hanem változatos is, hiszen minden helyszín más hangulatot és stílust képvisel. Nem csak a tipikus zombis környezetet látjuk tehát, hanem egy élénk és színes várost is.

 

 

A realizmus is kicsit élőhalott lett a közelharcban

 

A grafika mellett a másik fontos tényező egy zombis játékban a harcrendszer. A Dead Island 2 elsősorban a közelharcra épít, sokféle fegyvert használhatunk az élőhalottak ellen. Sajnos ez az aspektus nem sikerült olyan jól, mint a grafika. A közelharc animációja kicsit olyan „lebegő” – mintha nem lenne súlya a különféle nehezebb fegyvereknek sem, például egy hosszúkás vascsőnek vagy bármilyen nehezebb tárgynak. A zombiknak bevitt csapások sem elég realisztikusak, nem érezzük azt az ütőerőt és brutalitást, amit egy ilyen játéktól elvárnánk. Ebben az elemében messze elmarad a Dying Light-tól, amely sokkal jobban megoldotta az első személyű közelharcot.

Hogy pozitívumot is írjak: a Dead Island 2 harcrendszere kellően változatos is. A játékban rengeteg fegyvert találhatunk vagy készíthetünk magunknak, amelyekkel különféle módon ölhetjük a zombikat. Vannak katanák, macheték, kalapácsok, pisztolyok és még sok más. A fegyvereket módosíthatjuk is, például tüskéket vagy lángszórókat tehetünk rájuk. Van egy F.L.E.S.H rendszer (Fully Locational Evisceration System for Humanoids), amely lehetővé teszi, hogy a zombikat számtalan borzalmas módon daraboljuk fel. Emellett kihasználhatjuk azt is, hogy fertőzöttek vagyunk, és aktiválhatjuk a Fury módot, amellyel erősebben üthetünk vagy téphetünk darabokra zombikat. Ezek a funkciók növelik a harc élvezetét és kreativitását.

A Dead Island 2 harcrendszere azonban nem csak változatos, hanem kihívást is jelent. Nem csak egyszerű zombikkal kell megküzdenünk, hanem speciális típusokkal is, mint például az Apex Screamer, aki hangjával támad és vonzza a többi zombit; az Inferno Crusher, aki tűzálló és lángokat lövell; vagy a Beast, aki nagy és erős. Ezek a zombik különböző stratégiákat igényelnek, és nem elég csak rájuk csapni. A játékban van egy Alexa integráció is, amellyel hangutasításokat adhatunk a játéknak, például fegyvert váltani vagy zombit odacsalogatni. Ez egy érdekes újdonság, de nem mindig működik tökéletesen.

 

A Dead Island 2 egy vadonatúj karaktertrailert mutatott be, amely a játszható zombivadász, Dani különböző képességeire fókuszál.

 

Eleinte vicces, később ellaposodó sztori

 

A Dead Island 2 sztorija eleinte vicces és szórakoztató, a karakterek is mulatságosak. A játék nem veszi túl komolyan magát, sok humorral és iróniával fűszerezi a zombiapokalipszist. Azonban később kicsit leül és sokáig nem történik semmi érdemleges. A Dead Island 2 sztorija az első Dying Light-nél jobb, de a Dying Light 2-nél gyengébb. A legnagyobb problémám, hogy bár eleinte tényleg egyszerre drámaian és viccesen indulnak be később alaposan leül a cselekmény és nem ad elég motivációt a játékosnak, hogy felfedezze a világot és teljesítse a küldetéseket. A karakterek is hamar elveszítik a varázsukat, és csak a megszokott klisék maradnak.

A cselekmény egy fertőzött, de ellenálló karakter körül forog, aki megpróbálja kideríteni az igazságot az járványról és önmagáról. Hat ilyen karakter közül választhatunk, akik mindegyike más-más háttérrel és személyiséggel rendelkezik. Van köztük egy volt tűzoltó, egy motorversenyző, egy kaszkadőr és még mások is. A karaktereknek saját párbeszédeik és képességeik vannak, amelyek befolyásolják a játékmenetet. Találkozhatunk más túlélőkkel is, akikkel beszélgethetünk vagy segíthetünk nekik.

Később viszont nincs sok választás vagy következmény sem, csak egy előre meghatározott úton haladunk és csak egy ürügy arra, hogy zombikat öljünk. Hiányzik az igazi érzelem vagy a dráma is, a különféle karakterek iránt (saját hősünk iránt sem) érzünk semmit.

 

Új előzetest kapott a Dead Island 2, de a PC-s játékosok bosszankodhatnak... [VIDEO]

 

Ez a „kaliforniai álom” kicsit lapos és lineáris

 

A Dead Island 2 helyszínei nagyon jól kidolgozottak grafikai téren, de sajnos level design tekintetében nem dobtunk tőle hátast. A játékmenet nagyon lineáris és korlátozott, nem ad elég szabadságot a játékosnak. A helyszínek sokszor elég laposak és unalmasak, nincs sok érdekes dolog, amit felfedezhetnénk vagy interakcióba léphetnénk. A Dead Island 2 nem használja ki a zombis téma adta lehetőségeket, mint például a parkour, a függőleges mozgás, vagy az élőhalottak manipulálása. Ebben is nagyon elmarad a Dying Light-tól, amely sokkal változatosabb és izgalmasabb helyszíneket kínált és ahol a parkour nagyon feldobta az egész játékmenetet.

A legnagyobb probléma az, hogy nincs sok lehetőségünk arra, hogy eltérjünk az előre meghatározott úttól vagy felfedezzük a környezetet. Bár látszólag open world világban járunk, de a helyszínek nagyrészt egyenes utakból és zárt épületekből állnak, amelyekben nincs sok interaktív elem vagy rejtett titok. Nem láttuk sok hasznát annak sem, hogy magasra másszunk vagy leugorjunk valahonnan, mert nincs sok olyan hely, ahová eljuthatunk így. Nincs sok értelme annak sem, hogy manipuláljuk a zombikat vagy csapdákat állítsunk nekik, mert bár vannak rá eszközeink és különféle környezeti elemeink, amelyeket felhasználhatunk erre, de felesleges ezekkel szöszölni, lévén annyira lineárisak a helyszínek.

Pozitívum viszont, hogy a Dead Island 2 helyszínei között megtalálhatjuk a már említett los angeles-i nevezetességeket, mint például a Beverly Hills-i villákat, a Venice Beach-i partot, a Hollywood-i feliratot vagy a Santa Monica-i mólót. A helyszínek tehát stílusosak és hangulatosak, de sajnos sokszor nem elég változatosak.

 

 

A „Halott Sziget”-játék, amely nem is szigeten játszódik…

 

Összességében a Dead Island 2 egy egész élvezetes játék, de nem éri el azt a szintet, amit egy ilyen régóta várt folytatástól elvárhatnánk. Erősségei a grafika, a humor és a kooperatív mód (amit a cikk embargójának lejártáig, illetve e sorok írásakor még nem tudtunk kipróbálni), de ezek nem elégítik ki teljesen a zombis játékok rajongóit. A gyengeségek pedig a közelharc, a sztori és a helyszínek, amelyek nem nyújtanak elég mélységet és kihívást. Bár a Dead Island 2 egy jó kis zombis kaland, de a Dead Island franchise eredeti fejlesztői által hegesztett Dying Light-szériára még mindig a műfaj etalonjaként tekintünk és azok egy fokkal jobbak a Dead Island 2-nél.

A Dead Island 2 tehát sokat ígért, de csak részben tudta teljesíteni ezeket. A játék fejlesztése több mint tíz évig tartott, és több stúdió is váltotta egymást a projektben, sokszor újrakezdődött, és sok változáson ment keresztül. Talán ez az oka annak, hogy ez a cím nem tudta elérni azt a minőséget és frissességet, amit a rajongók vártak tőle, nem tudta igazán megújítani vagy felülmúlni az első részt, amely egy úttörő és innovatív zombis játék volt a maga idejében.

Itt említeném meg gyorsan, hogy – mint az előbb említettem –  bár a kooperatív módot mi magunk nem tudtuk kipróbálni, de esélyesen ez lehet a játék egyik fő vonzereje. Három játékos játszhat együtt online, és választhatnak a hat különböző karakter közül, akiknek saját képességeik és személyiségük van. A kooperatív módban együtt harcolhatnak a zombikkal, teljesíthetjük a küldetéseket, és élvezhetjük a Dead Island 2 humoros hangulatát.

A Dead Island 2 tehát összességében nem egy rossz játék, de nem is kiemelkedő, vannak jó és rossz oldalai is. Sokszor szórakoztató és humoros, vannak látványos és változatos fegyverei és hátborzongató, illetve hátborzongatóan vicces zombijai. Pozitívum még, hogy én bugokkal nem találkoztam, viszont a kicsit „lebegő” harci animáció, a hosszú távon unalmassá váló harcrendszere és lineáris helyszínei nem az erősségei. Ha szereted a zombikat és a kooperatív módot és az előző Dead Islandokat is imádtad, akkor adj neki esélyt, de azért ne várj tőle túl sokat.

-BadSector-

Pro:

+ A grafika lenyűgöző és részletgazdag
+ A humor és a kooperatív mód szórakoztató
+ A fegyverek és a zombik változatosak és kreatívak

Kontra:

– A közelharc animációja valahogy „lebegő”, és nem realisztikus
– A sztori egy idő után lapos, a karakterek érdektelenek
– A helyszínek lineárisak és korlátozottak


Kiadó: Deep Silver

Fejlesztő: Dambuster Studios

Stílus: Akció-RPG

Megjelenés: 2023. április 21.

Dead Island 2

Játékmenet - 6.4
Grafika - 8.3
Történet - 6.6
Zene/hangok - 7.1
Hangulat - 7.6

7.2

A Dead Island 2 tehát összességében nem egy rossz játék, de nem is kiemelkedő, vannak jó és rossz oldalai is. Sokszor szórakoztató és humoros, vannak látványos és változatos fegyverei és hátborzongató, illetve hátborzongatóan vicces zombijai. Pozitívum, még hogy én bugokkal nem találkoztam, viszont a kicsit „lebegő” harci animáció, a hosszú távon unalmassá váló harcrendszere és lineáris helyszínei nem az erősségei. Ha szereted a zombikat és a kooperatív módot és az előző Dead Islandokat is imádtad, akkor adj neki esélyt, de azért ne várj tőle túl sokat.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu