A Star Wars Jedi: Survivor tegnap jelent meg PC-n, és az a verzió technikai téren jelenleg minden szinten egy technikai katasztrófa.
Ezt alig lehet elhinni valahol nehezen hihető, hiszen az elődje, a Fallen Order összes problémája visszatér a folytatásban, annak ellenére, hogy ezek szembeötlően nyilvánvalóak voltak. A shader fordítás okozta akadozás és a mozgás közbeni akadozás visszatért, miközben a játék beállításai nem kínálnak semmilyen megoldást a játék kulcsproblémáira. A csiszoltság, a teljesítmény és az elérhetőség tekintetében ez sokkal rosszabb, mint a Fallen Order, talán megérdemli a legrosszabb PC-port címet 2023-ban, annak ellenére, hogy erős a verseny.
A játék első benyomása a játékossal teljesen megbukik az elődjéhez képest. A beállítások puszta UE4 alapértelmezések, egészen a nevükig. Semmilyen kontextust nem adnak a felhasználónak arról, hogy milyen hatással vannak a teljesítményre és a vizuális minőségre az egyes beállítások, így a játékosnak semmi fogalma sincs arról, hogyan javíthatja az élményt a saját hardveréhez igazítva. Ráadásul rengeteg probléma van, ami megnehezíti azt is, hogy kiderítsük, hogy a beállítások javítják-e egyáltalán a teljesítményt: Én eredetileg RT-vel futtattam a játékot, kikapcsoltam, hogy több teljesítményt kapjak, de semmit sem nyertem vele, majd visszakapcsoltam az RT-t egy váratlan és érthetetlen fps-csökkenéssel. Egyáltalán be volt kapcsolva az RT? Ki tudja!
A másik probléma más beállításokkal is van – a játékban csak TAA és FSR2 közül választhatsz – és az FSR2 egyszerűen nem jó választás ebben a játékban az elfogadható képminőséghez. Gyakorlatilag bármikor, amikor egy tárgy vagy a kamera mozog ebben a játékban, az FSR2 minden minőségi szinten elmosódott pixelesedést okoz. Ez az egész képre és annak minden aspektusára vonatkozik, ami miatt a játék egy mozgáselmosott, szellemes kinézetet kap – még akkor is, ha kikapcsolod a mozgáselmosást. Az Unreal Engine 4-nek kiváló DLSS és XeSS plug-in támogatása van. A fejlesztők úgy döntöttek, hogy figyelmen kívül hagyják őket egy olyan világban, ahol mindkettő javítja a minőséget az Nvidia és az Intel GPU tulajdonosok számára – és ez elfogadhatatlan.
Mindez szinte jelentéktelen ahhoz képest, hogy milyen más problémák vannak a PC-porttal. A shader fordítás okozta akadozás visszatért – annak ellenére, hogy a játék egy előfordítási folyamattal indul. Az a hírhedt akadozás a Fallen Order-ben, amit mindenki észrevett és panaszkodott róla? Az is visszatért a Survivor-ben. Annyira felhívtuk a figyelmet a #StutterStruggle-ra, hogy szinte hihetetlen, hogy egy nagy költségvetésű játék még mindig ezzel a problémával jelenik meg, de így van.
Forrás: Eurogamer