A PlayStation Studios vezetője, Hermen Hulst szerint az élő szolgáltatású (live service) játékaik is kifejezetten változatosak lesznek.
A Sony Interactive Entertainment tavaly már kijelentette, hogy 2026 márciusának végére (tehát az akkor záruló üzleti év befejeztével) tizenkét live service játékot szeretne kiadni. Hulst erről beszélt a Gamesindustry-nak adott interjújában. Elsőre tényleg jelentős fordulatnak tűnik, hogy a főleg egyjátékos, külső nézetes akciójátékairól ismert Sony erre a területre is be szeretne jutni, és nem szeretnék a Fortnite és a Destiny után mintázni őket.
„Megértjük a versenyszférát, és a játékosok időbefektetését, amit a live service játékok igényelnek. A legmagasabb minőségű játékokat szeretnénk nyújtani. Fennáll a veszélye annak, hogy a live service-ről általánosságban beszélünk, mintha egyetlen műfajról vagy akár egyetlen üzleti modellről lenne szó. A PlayStation Studios számos olyan játékot készít, amelyet „élő szolgáltatásként” lehetne emlegetni, különböző műfajokat, megjelenési ütemezéseket és léptékeket megcélozva. Különböző közönségeknek is készítünk játékokat, és bízom abban, hogy sikerül olyan világokat és történeteket létrehoznunk, amelyeket a PlayStation-rajongók szeretnek. Minden [stúdióval] való kapcsolatnak megvan a maga pályája: néhány esetben hosszú éveken át dolgoztunk együtt a vállalatokkal külső partnerként, mielőtt bevontuk őket a SIE-be. Más esetekben a felvásárlás gyorsabban történt. Attól függ, hogy a stúdiónak mire van szüksége a növekedéshez és a sikerhez, és hogy mi az, ami mindkét fél számára ésszerű. Már egy ideje szorosan együttműködünk a Firewalkkal. Mindketten nagyon élveztük ezt a folyamatot, és hihetetlenül bízunk abban, amit létrehoznak. Így ez egy nagyon természetes lépésnek tűnt,” mondta Hulst. A Firewalk Studios felvásárlása után nem sokkal adott interjút, és ez a csapat egy be nem jelentett multiplayer IP-n dolgozik. Ahogy a Haven Studios (Jade Raymond stúdiója!) esetében, úgy itt is ugyanaz történt: együtt dolgoztak, és később jött a felvásárlás.
A PlayStation 5-ös játékok árazása mintha kezdene ártani: az Amerikában 70 dolláros, Európában pedig 80 eurós játékokból kevesebb fogyott. Hiába nőtt a PlayStation szoftveres pénzforgalma, az ár miatt mintha megcsappantak volna az értékesítések (holott a PlayStation 5-ből rengeteg fogy, és ebből adódóan joggal vélhetnénk, hogy a több konzolhoz több eladás is párosul…).
Az előző üzleti évben a Sony 264,2 millió PlayStation 5-ös játékot értékesített, ami az előző évhez képest 39 millióval kevesebb, írja a TweakTown. A Call of Duty: Modern Warfare II 10 nap alatt elérte az 1 milliárd dolláros forgalmat, de a Sony összeladásai mégsem nőttek az év során. A kérdéses negyedévben 6,2 milliós csökkenést könyvelt el a cég…
Amíg több a bevétel, nem fog a helyzet változni.