Az Activision Blizzard egyik szabadalma erősen arra utal, hogy az emberi munka helyett inkább a mesterséges intelligenciát venné igénybe. Azért ennyire nem kéne visszafogni a költekezést!
A szabadalom itt található, és a jellemzés szerint az artworköt a mesterséges intelligencia hozná létre. A Blizzard szabná meg a kérdéses stílust, így akár több IP-jében (Diablo, Overwatch, Warcraft, Starcraft…) is alkalmazhatná. Nem jelenti automatikusan azt, hogy a kiadó efelé haladna, de mindenféleképpen megosztó területre nyúl bele ezzel a lépésével. Nem mindenki van oda az MI ilyen módon történő terjeszkedésének. (Már az is rezgő léc, amikor a System Shock esetében Shodant MI generálta képpel hirdetik.)
A védjegy egy technikai dokumentum, ennek olvasása, lefordítása felesleges, mert egy olyan mesterséges intelligenciai rendszert fejt ki, amibe betáplálnak egy meghatározott művészeti stílust, és ezekből új képeket generál. Ezt követően egy 3D-s modellt kezd felépíteni, azaz létrejön a csontváz, textúrázza, részleteket ad hozzá. Ez kissé trükkös, mert papíron hasznos, hiszen a játékfejlesztés egy bizonyos aspektusában leveszi az emberek válláról a terhet, de ők így ki is lesznek rúgva.
Láttunk már pozitív ötleteket a mesterséges intelligencia játékbeli használatára (írtunk már arról, ahogy egy modder a The Elder Scrolls V: Skyrim VR-ba bele tudta kötni a ChatGPT-t, így párbeszédeket tudott kezdeményezni az NPC-kkel, igaz, az ő hangjukon még lenne mit javítani; de egy robotkutyába implementált ChatGPT-ről is írtunk, ami az adatfeldolgozást segítheti meg), de ez már inkább szürke terep. A Blizzard művészeti csapatának a jövőben az lesz a célja, hogy a mesterséges intelligencia munkáját tegye helyre? Túlzottan disztopikusnak hangzik.
Az fix, hogy a játékkiadók nem fognak holmi engedélyekre várni, hanem elkezdenek mihamarabb kísérletezni. Emiatt a tesztek eredménye is rövid időn belül eljuthat a nyilvánossághoz, és csak az lesz a kérdés, hogy ki fogja bevállalni az MI használatát, és ki lesz az, aki gyáva marad?
Forrás: PCGamer