Hivatalosan annyit tudni, hogy a stúdiónak még több időre van szüksége, de ennél többet is hallani a multiplayer spinoffról, amit jobb ötlet (és hivatalos elnevezés…) híján The Last of Us: Factionsnek hívunk.
Kezdjük először azzal, amit a Naughty Dog megerősített a Twitteren egy közleményben. Röviden: több idő kell a The Last of Us többjátékos projektjének, és egy új, egyjátékos élményt is elkezdtek fejleszteni: „The Last of Us rajongók, tudjuk, hogy sokan közületek már nagyon vártátok, hogy többet hallhassatok a The Last of Us többjátékos játékáról. Hihetetlenül büszkék vagyunk a stúdiónk eddigi munkájára, de a fejlesztés előrehaladtával rájöttünk, hogy az a legjobb a játéknak, ha több időt adunk neki. Csapatunk továbbra is dolgozik a projekten, valamint a többi fejlesztés alatt álló játékunkon, köztük egy vadonatúj egyjátékos élményen; hamarosan többet is megosztunk majd veletek. Hálásak vagyunk fantasztikus közösségünknek a támogatásért, köszönjük a játékunk iránti szenvedélyt, ez továbbra is hajt minket.”
Laikusan is gondolkodva már el lehet gondolkodni azon, hogy mégis mi a fenét csinál a stúdió, mert a The Last of Us Part II már lassan HÁROM ÉVE, hogy megjelent, és eredetileg azért nem volt abban ott a Factions mód, mert a Naughty Dog nagyobb elképzelést tervezett neki. Ezt lehet, hogy azóta a stúdió sutba vágta, mert más, már-már aggasztó pletykákat kezdünk hallani róla, ugyanis a Bloombergnek író Jason Schreier többet is felfedett.
Schreier arról írt, hogy a PlayStation Studioshoz tartozó Bungie (akik az élő szolgáltatású, live service játékokban már bizonyítottak a két Destiny-vel, és most a Marathonon dolgoznak, amiről mi is írtunk) megvizsgálta a Naughty Dog projektjét, és az ő értékelésük szerint a koncepció nem tudta volna hosszú távon lekötni a játékosokat, ami egy live service játék esetében életfontosságú. Emiatt a projekt kisebbre lett vágva (kevesebben dolgoznak rajta), de nem lett törölve.
A The Last of Us egyszerre lett a Sony nagy és kínos IP-inek egyike…