A CD Projekt RED (innentől csak CDPR) több tagja is kivált a stúdióból, így egy újabb olyan csapatról van szó, amiben ismerős nevek lesznek.
Mateusz Kanik, aki korábban a The Witcher 3: Wild Hunt társrendezője, majd a Cyberpunk 2077 rendezője volt, bejelentette, hogy Varsóban új stúdiót nyitott. Ennek neve Blank. (igen, egy ponttal a végén), és a jelenleg tíz főből álló csapat többnyire a CDPR-től igazolt át, hogy egy karaktervezérelte poszt-apokaliptikus játékon dolgozzon „egy-két csavarral”. (A mellékelt koncepciós artwork kép alapján nekünk a Borderlands és a The Walking Dead jutott az eszünkbe…)
A Blank. alapítói között az alábbi nevek bukkannak fel: Mateusz Kanik (zárójelben az előző munkahelyek: CDPR), a társalapító és a játék rendezője; Jedrzej Mroz (CDPR), társalapító és felelős producer; Marcin Jefimow (CDPR, 11 Bit Studios), társalapító és felelős producer; Mikolaj Marchewka (Rookiez a Warsaw S.A-nál), igazgató; Michael Dobrolowski (CDPR), dizájnrendező; Artur Ganszyniec (CDPR, 11 Bit Studios), a narratíváért felelős rendező; illetve Grzegorz Przybys (Division 48 Studio, Artificer), a művészeti igazgató. Az új csapat elkötelezett amellett, hogy „gyönyörűen kidolgozott játékokat és egyedi élményeket nyújtson a játékosoknak, és inkább az újszerű területeket részesítse előnyben a jól bejáratott terep helyett.” Tervezik, hogy 60 fősre bővítsék a csapatot, ezért több állásajánlatuk van itt.
„Izgatottan leplezzük le a Blank.-ot és a hihetetlen csapatunk bővítésének megkezdését. Miután évekig egy egyre konzervatívabb iparágban dolgoztunk, készen állunk arra, hogy merész, hatásos projekteket hozzunk létre, amelyek osztoznak egyedi kreativitásunkban és értékeinkben. Míg az iparág a kreatív egyéniség diktatúráját hirdeti, mi a csapatnak akarjuk átadni a tulajdonjogot. Ahol az iparág a roppant kultúrára támaszkodik, mi a munka és a magánélet egyensúlyát részesítjük előnyben. Míg az iparág azt mondja, hogy a nagyobb a jobb, mi az érzelmekre, a történetre és a kézműves munkára összpontosító, magasan csiszolt játékokat tűztük ki célul,” mondja Kanik.
„A játékfejlesztési filozófiánk a saját történeteinkből és tapasztalatainkból ered. A Blank. segítségével egy olyan teret szeretnénk létrehozni, ahol tisztelhetjük a történelmünket, ugyanakkor játékosak és nyitottak lehetünk vadonatúj inspirációkra, miközben kreatívan együttműködünk. Már van egy bimbózó új projektünk, amit alig várjuk, hogy megoszthassunk a játékosokkal és új csapattagokkal együtt alkossunk,” tette hozzá Jefimow. „A játékkészítésben eltöltött sok évünk során láttuk, milyen fontos, hogy az inspiráló ötleteket jól meghatározott hatókörrel párosítsuk, amelyet egy erős csapat és reális költségvetés támogat. Elkötelezettek vagyunk a minőségi kézműves munka és a stúdió fenntartható módon történő működtetése mellett; tervezzük, hogy a csapat és a képességek bővülésével együtt növeljük a projektjeink terjedelmét,” mondja Mroz.
Sok sikert a projekthez.
Forrás: Gematsu