A Remedy Entertainment megmagyarázta, hogy miképp lesz más, ám mégis ismerős az Alan Wake második része.
Az Alan Wake 2-t Geoff Keighley Summer Game Festje során láthattuk, és utána a finn csapat a sajtónak is megmutatta a játékot. Egy YouTube-os, Danny Peña interjút készített a játék két rendezőjével, Sam Lake-kel (aki íróként is közreműködött, és ő volt korábban Max Payne arca is), illetve Kyle Rowley-val. Lake azt magyarázta el, hogy a játék hogyan kezeli a két főhősös felépítést, miközben szabad kezet hagy a játékosoknak Alan Wake és Saga Anderson között:
„Ha ez a bevezetés Sagával megtörtént, akkor a játékos bizonyos helyszíneken szabadon válthat közöttük, válthat, hogy Alan Wake-ként játszik „a sötét helyen”, vagy válthat, hogy Sagaként a Csendes-óceán északnyugati részén legyen, és onnantól kezdve nincs rossz vagy helyes játékmód. Ha akarod, Alan Wake-ként játszhatod végig a Dark Place-élményt szinte a végéig, vagy Sagával játszhatsz szinte a végéig. Vagy minden adandó alkalommal válthatsz a kettő között, hogy az élmény mindkét történetszálát folytasd. Az Alan Wake 2 története úgy lett felépítve, hogy ez a két szál nagyon is összekapcsolódik. Rengeteg visszhang, előjelek és látomások történnek közöttük. Próbálnak kommunikálni egymással a világok között. Attól függően, hogy egy adott pillanatban melyik oldalt játszod először, kissé más nézőpontból láthatod, hogy mi történik, és hogyan alakul a dolog. Ez az élmény,” mondja Lake.
Az Alan Wake 2 lesz a Remedy első túlélő horror játéka, de a puzzle-k és a nyomozó játékmenet sem marad ki, hiszen Saga Anderson az FBI-nál dolgozik. „Az én szemszögemből nézve az ambíciót úgy gondolom, hogy narratív szempontból nagyon ambiciózus dolgokat csinálunk. A különböző módszerek, amelyekkel elmeséljük a történetet, szerintem nagyon fontosak számunkra. Nyilvánvalóan van lineárisabb történetmesélésünk, mint például a mozgóképek, használjuk az élőszereplős megoldásokat. Ebben a demóban nem mutatunk be ennyit, de ezt is felhasználjuk. A játékvilágban való felhasználás szempontjából is ez volt az, amit a Controllal kezdtünk… de a mechanikák széles skáláját is, amelyekhez a játékosoknak hozzáférést szeretnénk biztosítani. Az első játék nagyon erősen támaszkodott a harcra. Az Alan Wake 2-ben teljesen át akartuk venni azt az elképzelést, hogy profilozó, FBI-ügynök legyél Sagaként, szóval hogyan tudnánk olyan játékmenetet nyújtani, ami eladja ezt a fantáziát? Van ez a koncepciónk az Elmepalotáról [Mind Palace], ahová visszavonulsz, és ahogyan az ügy tábláját használod a rejtvények megoldására. Szerettük volna, hogy a játékosok szélesebb körben használhassák a funkciókat,” mondják a srácok.
Az Alan Wake 2 október 17-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re (Epic Games Store).
Forrás: WCCFTech