Költekezési háborúban van egymással a Microsoft és a Sony?

Az Xbox valódi stratégiája is kezd kiderülni, ugyanis egy 2019-es emailben felfedte a valóságot Matt Booty (az Xbox Game Studios vezetője) és Tim Stuart (az Xbox pénzügyi vezetője)…

 

Az Axiosnak író Stephen Totilo közölte a Twitteren a kérdéses levélváltást: „Mi [a Microsoft] nagyon különleges helyzetben vagyunk ahhoz, hogy a Sony-t tönkretegyük. Ha úgy gondoljuk, hogy a videojátékos tartalmak 10 év múlva is számít, akkor lehet, hogy visszatekintve azt mondjuk, hogy teljesen megérte volna 2020-ban 2 vagy 3 milliárd dollárt veszíteni azért, hogy ne legyünk abban a helyzetben, hogy a Tencent, a Google, az Amazon vagy akár a Sony a játékok Disneyjévé váljon, és a legtöbb értékes tartalom a tulajdonukban legyen.

A Google 3-4 évnyire van attól, hogy egy stúdiót működtessen. Az Amazon nem mutatott képességet a játéktartalmak kivitelezésére. A tartalom az egyetlen árok, amivel rendelkezünk a jelenlegi eszközökön futó katalógus és az újak létrehozására való képesség szempontjából. A Sony az egyetlen olyan szereplő, aki valóban versenyezhet a Game Pass-szal, és a mi előnyünk 2 év és 10 millió előfizető,” írja az üzenetváltás. A Google azóta kivonult a játékfejlesztésből (ez még a Google Stadia létezésekor volt), és az Amazon sincs sokkal jobb helyzetben.

Van egy másik üzenet is, ami Phil Spencer (az Xbox-vezér) és Stuart között haladt: a Microsoft alacsonyabb prioritást adott az Xbox Series-gyártásnak, és a Game Pass, a felhős játékok és a felvásárlások kapták a nagyobb hangsúlyt: „Stratégiai szempontból hiszek abban, hogy a felhő- és tartalomszolgáltatást a konzolos játékmennyiséggel szemben előnyben részesítjük. Nyilvánvalóan szívesen fektetnék be korlátlanul mindenbe, de teljes mértékben támogatom a kompromisszumokat, amelyeket kötünk. […] Tisztában vagyok vele, hogy rengeteg döntés van a kiadásokról, a COVID-19 hatásáról a játékmegjelenési dátumokra, az [Xbox Game Pass] tartalomberuházásokra stb. Hiszek a hosszú távú célunk érdekében tett kompromisszumokban, de vannak rövid- és középtávú fogyasztói elkötelezettséggel és konzol darabszámmal kapcsolatos kompromisszumok is,” írták.

Az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság, az FTC távoltartási végzést szeretne elérni a bíróságon (augusztusban pedig antitröszt-ügyben jönnek a meghallgatások), hogy a Microsoft ne zárhassa le a 68,7 milliárd dolláros tranzakciót, amivel övék lehetne az Activision Blizzard King. Totilo egy ezzel az üggyel kapcsolatos dokumentumot is megosztott a Twitteren. A Microsoft ügyvédjei szerint a Project Q, a nemrég bejelentett Remote Play handheld egy hordozható PlayStation 5 lesz, amit Amerikában kevesebb mint 300 dollárért dobnak piacra. Az ár az eddig bejelentett funkcióhoz képest túl magas, mert elvileg helyileg nem lehet futtatni rajta játékokat. Sokat még nem tudunk a kütyüről (8″, 1080p-s kijelző, DualSense-féle adaptív ravaszok és haptikus visszajelzés, illetve csak akkor működik, ha egy PlayStation 5-tel azonos hálózaton van), szóval a Sony-nak tisztáznia kéne, mit tud a masina…

2020 novemberében Spencer Amy Hoodot (a Microsoft pénzügyi főnökét) és Satya Nadellát (a Microsoft vezérigazgatóját) kereste fel emailben egy javaslattal. Mi lenne, ha felvásárolnák a SEGÁt? A The Verge birtokába jutott egy belsős mail, amit Spencer a japán cégről írt: „Úgy véljük, hogy a SEGA kiegyensúlyozott játékportfóliót épített ki a globális földrajzi vonzerővel rendelkező szegmensekben, és segíteni fog nekünk az Xbox Game Pass felgyorsításában mind a konzolokon, mind a konzolon kívül. A SEGA a legvonzóbb következő felvásárlási célpont a globális PC-s katalógusa, az ázsiai mobilszolgáltatások terén való jelenléte, valamint a klasszikus IP révén a konzolokon való globális márka-affinitása miatt.” A mail szintén a Microsoft-FTC távoltartási ügyben bukkant elő.

Nadella válaszát nem ismerjük, de a 2021 áprilisi Microsoft-listán, ami a felvásárlásra kiszemelt cégeket sorolta fel, ott volt a SEGA is a Bungie (őket a Sony vásárolta fel), a Zynga (a FarmVille kapcsán ismerhető céget a Take-Two kebelezte be 12,7 milliárd dollárért), az IO Interactive (Hitman, Project 007), a Supergiant Games (Hades), illetve a Niantic (Pokémon Go) mellett. Még fontolgatták a Thunderfult, a Playrixet és a Scopely-t is.

Ezt a listát látva tényleg arról szól az egész, hogy kinek nagyobb a p… pénztárcája.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu