Az Xbox valódi stratégiája is kezd kiderülni, ugyanis egy 2019-es emailben felfedte a valóságot Matt Booty (az Xbox Game Studios vezetője) és Tim Stuart (az Xbox pénzügyi vezetője)…
Az Axiosnak író Stephen Totilo közölte a Twitteren a kérdéses levélváltást: „Mi [a Microsoft] nagyon különleges helyzetben vagyunk ahhoz, hogy a Sony-t tönkretegyük. Ha úgy gondoljuk, hogy a videojátékos tartalmak 10 év múlva is számít, akkor lehet, hogy visszatekintve azt mondjuk, hogy teljesen megérte volna 2020-ban 2 vagy 3 milliárd dollárt veszíteni azért, hogy ne legyünk abban a helyzetben, hogy a Tencent, a Google, az Amazon vagy akár a Sony a játékok Disneyjévé váljon, és a legtöbb értékes tartalom a tulajdonukban legyen.
A Google 3-4 évnyire van attól, hogy egy stúdiót működtessen. Az Amazon nem mutatott képességet a játéktartalmak kivitelezésére. A tartalom az egyetlen árok, amivel rendelkezünk a jelenlegi eszközökön futó katalógus és az újak létrehozására való képesség szempontjából. A Sony az egyetlen olyan szereplő, aki valóban versenyezhet a Game Pass-szal, és a mi előnyünk 2 év és 10 millió előfizető,” írja az üzenetváltás. A Google azóta kivonult a játékfejlesztésből (ez még a Google Stadia létezésekor volt), és az Amazon sincs sokkal jobb helyzetben.
Van egy másik üzenet is, ami Phil Spencer (az Xbox-vezér) és Stuart között haladt: a Microsoft alacsonyabb prioritást adott az Xbox Series-gyártásnak, és a Game Pass, a felhős játékok és a felvásárlások kapták a nagyobb hangsúlyt: „Stratégiai szempontból hiszek abban, hogy a felhő- és tartalomszolgáltatást a konzolos játékmennyiséggel szemben előnyben részesítjük. Nyilvánvalóan szívesen fektetnék be korlátlanul mindenbe, de teljes mértékben támogatom a kompromisszumokat, amelyeket kötünk. […] Tisztában vagyok vele, hogy rengeteg döntés van a kiadásokról, a COVID-19 hatásáról a játékmegjelenési dátumokra, az [Xbox Game Pass] tartalomberuházásokra stb. Hiszek a hosszú távú célunk érdekében tett kompromisszumokban, de vannak rövid- és középtávú fogyasztói elkötelezettséggel és konzol darabszámmal kapcsolatos kompromisszumok is,” írták.
Az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság, az FTC távoltartási végzést szeretne elérni a bíróságon (augusztusban pedig antitröszt-ügyben jönnek a meghallgatások), hogy a Microsoft ne zárhassa le a 68,7 milliárd dolláros tranzakciót, amivel övék lehetne az Activision Blizzard King. Totilo egy ezzel az üggyel kapcsolatos dokumentumot is megosztott a Twitteren. A Microsoft ügyvédjei szerint a Project Q, a nemrég bejelentett Remote Play handheld egy hordozható PlayStation 5 lesz, amit Amerikában kevesebb mint 300 dollárért dobnak piacra. Az ár az eddig bejelentett funkcióhoz képest túl magas, mert elvileg helyileg nem lehet futtatni rajta játékokat. Sokat még nem tudunk a kütyüről (8″, 1080p-s kijelző, DualSense-féle adaptív ravaszok és haptikus visszajelzés, illetve csak akkor működik, ha egy PlayStation 5-tel azonos hálózaton van), szóval a Sony-nak tisztáznia kéne, mit tud a masina…
2020 novemberében Spencer Amy Hoodot (a Microsoft pénzügyi főnökét) és Satya Nadellát (a Microsoft vezérigazgatóját) kereste fel emailben egy javaslattal. Mi lenne, ha felvásárolnák a SEGÁt? A The Verge birtokába jutott egy belsős mail, amit Spencer a japán cégről írt: „Úgy véljük, hogy a SEGA kiegyensúlyozott játékportfóliót épített ki a globális földrajzi vonzerővel rendelkező szegmensekben, és segíteni fog nekünk az Xbox Game Pass felgyorsításában mind a konzolokon, mind a konzolon kívül. A SEGA a legvonzóbb következő felvásárlási célpont a globális PC-s katalógusa, az ázsiai mobilszolgáltatások terén való jelenléte, valamint a klasszikus IP révén a konzolokon való globális márka-affinitása miatt.” A mail szintén a Microsoft-FTC távoltartási ügyben bukkant elő.
Nadella válaszát nem ismerjük, de a 2021 áprilisi Microsoft-listán, ami a felvásárlásra kiszemelt cégeket sorolta fel, ott volt a SEGA is a Bungie (őket a Sony vásárolta fel), a Zynga (a FarmVille kapcsán ismerhető céget a Take-Two kebelezte be 12,7 milliárd dollárért), az IO Interactive (Hitman, Project 007), a Supergiant Games (Hades), illetve a Niantic (Pokémon Go) mellett. Még fontolgatták a Thunderfult, a Playrixet és a Scopely-t is.
Ezt a listát látva tényleg arról szól az egész, hogy kinek nagyobb a p… pénztárcája.
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, VGC