A BioWare átadta a stafétát, hogy a Mass Effect új részén dolgozzon, de a Star Wars: The Old Republic (innentől SWTOR-ként rövidítjük!) fejlesztőváltása nem teljesen zökkenőmentes.
A Star Wars: The Old Republic egy régóta talpon álló MMORPG, ami egy stabil rajongói táborral rendelkezik több mint egy évtizede, de innentől nem a BioWare felel érte, hanem a Broadsword Online Games (azaz a korábbi pletykák ezúttal sem tévedtek…), akik egy még régebbi MMO, az Ultima Online fenntartásában is jártasak. Úgyhogy mondhatnánk, hogy az SWTOR egy járókeretet kapott, és Gary McKay, a BioWare igazgatója erről egy blogposztot is írt:
„Bár az Electronic Arts marad a Star Wars: The Old Republic kiadója, a játék fejlesztése partnerünkhöz és barátainkhoz, a Broadswordhoz, egy online játékok menedzselésében jártas butikstúdióhoz vándorol. Mind a Broadsword, mind az Star Wars: The Old Republic csapatának tagjai egyesítik erőiket, és fáradhatatlanul dolgoznak majd „minden játékos, minden nap” támogatásán, biztosítva, hogy ezek a világok és közösségek továbbra is virágozzanak és növekedjenek. Alapítójuk és elnökük, Rob Denton még közvetlen tapasztalattal is rendelkezik az SWTOR-ral kapcsolatban, hiszen az EA-nál töltött ideje alatt segített a csapat vezetésében a játék fejlesztése és elindítása során.
Minden jelenlegi terv továbbra is a helyén van. Izgalmas új funkciókat is terveznek, amelyekről a csapat egyelőre még nem nagyon akar beszélni, de elég, ha annyit mondunk, hogy a játékosok a jövőben is számíthatnak fejlesztésekre és új tartalmakra. […] Egyetlen nagy változás sem jön kihívások nélkül. Ezek közé tartozik az is, hogy a jelenlegi csapat nagy része meghívást kap, hogy elkísérje a játékot a Broadswordhez való költözés során, bár sajnos nem minden szerepkör fogja megtenni a költözést. Ez az átállás legnehezebb része, és ezeket a döntéseket nem könnyelműen hoztuk meg. Természetesen mindent megteszünk, hogy támogassuk az érintett csapattagokat, akiknek lehetőségük van arra, hogy új feladatokat találjanak az EA-n belül,” írta McKay.
Tehát sajnos egyes embereket ki is rúgnak ezzel a fejlesztőcserével, ugyanis a BioWare Edmonton/Austin stúdiópárosa most minden erejével a PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re készülő Dragon Age: Dreadwolf „építésének, finomhangolásának” szánja az idejét, miközben az új Mass Effect továbbra is a fejlesztést megelőző, preprodukciós fázisban van. Keith Kanneg, az SWTOR egyik veterán fejlesztője a Broadswordnál folytatja, így az MMO 7.4-es frissítése után is ott lesz a konzisztencia és a stabilitás.
Kár, hogy egyeseknek nem jut munka ezek után… és azért gyanús, hogy az Electronic Arts nem közölte, hogy hány embert rúgott ki!