Az Irdeto birtokában levő cég, ami csalásgátló és DRM-technológiákat egyaránt fejleszt, olyan bejelentést tett, amit értelmes ember nem tud komolyan venni.
Az Ars Technica interjút készített Steve Huinnal, a játékokért felelős Denuvo-igazgatóval, aki azt mondta, hogy „nincsen a játékmenetre érzékelhető hatásuk amiatt, ahogy ők teszik a dolgukat”, amit már több alkalommal is bizonyítottak, hogy mégis van a Denuvónak hatása a játékmenetre (Injustice 2, RiME… soroljuk?). Szerinte az összehasonlítások, amik a Denuvóval megterhelt verziót összehasonlítják a crackelt, feltört verzióval, pontatlanok, mert ritkán alapulnak a játék ugyanazon verzióján. (Eközben mintha figyelmen kívül hagyná azt, hogy gyorsabban INDULNAK el ezek a játékok, és stabilabbnak hat a játékélmény!)
„Lehet, hogy a játék élettartama alatt lesz egy védett és egy nem védett verzió, de ezek nem összehasonlíthatóak, mert ezek különböző buildek fél év alatt sok hibajavítással, stb., amitől jobb vagy rosszabb lehet. A mi hangunk sajnos nem elegendő az emberek meggyőzéséhez, mert nem bíznak bennünk a fejükben, mint kiindulópont ebben a vitában,” mondja Huin, aki elárulta, hogy az Irdetónak van egy ötlete. Egy olyan programot akar a cég indítani néhány hónapon belül, ami a sajtónak lehetővé teszi, hogy a játékot Denuvóval és anélkül teljesítménybelileg fel tudja mérni, és Huin szerint hasonló teljesítményt kapunk mindkét verzióval.
Régebben volt több játék is, ami az Intel Alder Lake processzorain nem futott a Denuvo miatt, sőt, volt egy hétvége, ami során például a Guardians of the Galaxy és a Persona 4 Golden is játszhatatlan volt, ugyanis a Denuvo szerverei (amire „hazatelefonál” a másolásvédelem, érdekes, most bezzeg nem hamisítás/manipuláció elleni védelemként nevezték?) nem működtek. Ezek az esetek is bizonyítják, hogy a DRM igenis káros. Ha a játék 5-6 évvel a megjelenése után is magában hordozza (és így tűnik el a Steamről, lásd F1 2016 utáni részei), akkor az már inkább szánalmas.
Több évtizedes tapasztalatból mondjuk, hogy régebben is voltak borzalmas másolásvédelmi megoldások (pl. Starforce), és most az azt használó játékokat crackelnünk kell, hogy működjenek, hiába van a polcunkon a játék lemeze. Miért kell kernelszintű hozzáférés a Denuvónak…?
Forrás: PCGamer