Egy olyan játékról beszélünk, amely májusban indult az Xbox Game Pass első napján, máris túl van egy fontos mérföldkőn a népszerű előfizetéses szolgáltatáson.
Az Xbox Game Pass első napján, májusban a szolgáltatásra felkerült Ravenlok című Xbox Game Pass-játék máris fontos mérföldkőhöz érkezett. Miután a Ravenlok mindössze két nappal az Xbox saját fejlesztésű, vámpírgyilkos FPS-ét, a Redfallt követően jelent meg, amely gyenge fogadtatásban részesült, úgy tűnt, hogy eleinte elveszett a sűrűjében. Mostanra azonban az év egyik legnagyobb Game Pass-sikerévé vált.
A fejlesztő Cococucumber által Voxel Trilogynak nevezett játék része a Ravenlok egy harmadik személyű akció-RPG, amely egy szeszélyes, Alice Csodaországban ihlette fantáziavilágban játszódik, gyönyörű voxel art stílusban. A Voxel-trilógia többi játéka a Riverbond és az Echo Generation, utóbbi a Stranger Things által inspirált, fordulóalapú RPG. A 2019-es Riverbond óta a Cococucumber folyamatosan finomítja és tökéletesíti a jellegzetes voxel art stílust, amelynek csúcspontja a Ravenlok, amely a Cococucumber Voxel Trilogy befejezéseként a Ravenlok.
Ravenlok has passed 500,000 players in just six weeks – find out how the Cococucumber team used the full power of Xbox to bring this fairy tale to life: https://t.co/2YWWzHPcNY
— Xbox Wire (@XboxWire) July 10, 2023
A Cococucumber első fantasy akció-RPG-jeként és a stúdió eddigi legnagyobb játékaként a Ravenlok nagy mérföldkőhöz érkezett. A Cococucumber vezető programozójával és igazgatójával, Martin Gauvreau-val készült Xbox Wire interjúban kiderült, hogy a Ravenlok mindössze hat hét alatt 500 000 játékost gyűjtött össze. Félmillió játékos gyakorlatilag bármilyen játék esetében lenyűgöző teljesítmény, de különösen egy olyan indie csapat kisebb címénél, mint a Ravenlok.
Gauvreau az interjúban kifejti, hogy az Xbox Series X és S konzolokon való fejlesztés milyen előnyökkel járt a Cococucumber számára, mivel a Series X konzolon 60 képkocka/másodperc sebességgel tudták optimalizálni a 4K felbontást, és azt is megemlíti, hogy a konzol SSD-je lehetővé tette a csapat számára, hogy a kompromisszumok mérséklése mellett valósítsa meg elképzeléseit. A Redfall után mindössze két nappal megjelenő játék lehetséges, hogy azok a Game Pass-felhasználók, akiket a Ravenlok szolgáltatásra való érkezése előtt az Arkane nyílt világú vámpírlövöldéje cserben hagyott, a Cococucumber fantasy RPG-je helyett a következő Game Pass-kiadásként ugrottak át a hajóra.
Bár a Cococucumber még mindig egy kisebb stúdió, úgy tűnik, hogy játékai minden egyes megjelenéssel egyre nagyobbak lesznek. A stúdió Voxel-trilógiájának zárásaként el kell gondolkodnunk azon, hogy a Ravenlok hatalmas Game Pass-sikere után a stúdióban még mindig élnek-e a tervek a voxeljátékok készítésének folytatására. Most, hogy a Ravenlok félmillió játékost gyűjtött, kétségtelen, hogy a Cococucumber több ezer új rajongót és követőt gyűjtött össze, akik alig várják, hogy megismerjék a stúdió következő projektjét.
A Ravenlok már elérhető PC-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S-re.