A Karateka alkotója később a Prince of Persia franchise elindítójaként is ismert lett…
A Digital Eclipse fejleszti a Gold Master Series projektet, ami indie fejlesztésű játékokból áll, és ezek a világot megváltoztató fontosabb tervezőket, stúdiókat és játékokat kívánják ünnepelni. Az első rész a sorozatban értelemszerűen a Karatekáról szól, és a játék címe is utal arra, hogy miképp jött létre anno a játék (már közel negyven éve, ugyanis 1984 egyik nagyobb termékéről van szó, közvetlenül az amerikai játékipar összeomlása után).
A Digital Eclipse szerkesztőségi igazgatója, Chris Kohler egy blogposztban az alábbiakat írta: „A [Gold Master Series-szel kapcsolatos] küldetésünk az, hogy felemeljük ezeket a játékokat, a lehető legjobb fényükben mutatjuk be őket, miközben a megfelelő történelmi kontextusba helyezzük őket, ezt a megközelítést neveztük el „interaktív dokumentumfilmnek”. Ha tavaly játszottál az Atari 50: The Anniversary Celebration-nel, ízelítőt kaptál ebből a megközelítésből. A Gold Master Series segítségével a videojátékok történetének még több lenyűgöző történetébe fogunk mélyen belemerülni.”
Jordan Mechner főiskolás volt, amikor 1984 egyik legnagyobb példányszámban eladott játékát megalkotta. Ez volt Karateka. Egy új interaktív dokumentumfilmben a Digital Eclipse elmeséli, hogyan hozta létre egy Apple II-vel rendelkező tinédzser minden idők egyik legmeghatározóbb, legnagyobb hatású játékát (és később az itt elsajáított tudással felvértezve teremtette meg a Prince of Persiát). Fedezzük fel, hogyan készült a Karateka a tervezési dokumentumok, játszható prototípusok és teljesen új videók kimerítő archívumán keresztül, mintha egy múzeumban sétálnánk. A saját tempóban fedezhetjük fel az interaktív idővonalat, így kideríthetjük, hogyan lett a Karateka az egyik első olyan játék, amely jeleneteket, megható eredeti soundtracket, rotoszkópos animációt és hollywoodi stílusú szerelmi történetet tartalmazott, és hogyan hatott az azt követő évtizedek játékaira.
Bármikor játszhatunk az eredeti Karateka-játékok pixelre tökéletes változataival és számos, eddig soha nem látott korai prototípussal. Olyan gazdag életminőségi funkciókkal rendelkeznek, mint a bárhol történő mentés, visszatekerés, fejezetválasztás és a rendezői kommentár. Ezután élvezhetjük a The Making of Karateka két új, exkluzív játékát. A Karateka Remastered az eredeti játék teljesen új változata, amely a vágott tartalmakkal, kommentárokkal, eredményekkel és még sok mással rendelkezik. A Deathbounce: Rebounded egy gyors és fergeteges twin-stick shooter, amely Jordan még nem publikált prototípusán alapul.
A The Making of Karateka idén fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re (Steam), PlayStation 4-re, Xbox One-ra, illetve Nintendo Switch-re.
Forrás: Gematsu