Ratchet & Clank: Rift Apart: nem tökéletes a PC port [VIDEO]

A Digital Foundry elemzése szerint a Nixxes Software nem végzett tökéletes munkát.

 

A lent beágyazott videó mellé egy írásos elemzés is készült a két éve PlayStation 5-re, tegnap pedig PC-re is megjelent Ratchet & Clank: Rift Apart PC-s változatáról. A videóban azt láthatjuk, hogy miképp néz ki maximum beállításokon, hogyan fest minimum beállításokon, illetve mindez hogyan vetődik össze a PlayStation 5-ös megjelenéssel. Pozitívumként fel lehet hozni, hogy jól skálázható, így nem olyan nehéz kisakkozni, hogy milyen beállítások kellenek a stabil teljesítményhez, így a gyengébb gépeken is el tud futni, míg az erősebb konfigokon a PlayStation 5-öt is felül képes múlni a vizualitás.

Viszont néhol szaggat a játék, ráadásul maximum beállításokon az átlátszóságra építő hatások hiányoznak; a textúrák betöltődése nem tökéletes, a bekapcsolt sugárkövetés (ray tracing) mellett az árnyékok bugosak, és a stabilitáson is lenne mit javítani. Ehhez még hozzá lehet csapni azt, amit tegnap írtunk: az AMD Radeon videókártyákon jelenleg nincs mód arra, hogy bekapcsoljuk a sugárkövetést. Ezek a hibák arra utalhatnak, hogy a Sony elsiette a portot (holott az két évvel követte a PlayStation 5-ös eredetit…), és így sok patch fog kelleni ahhoz, hogy minden rendeltetésszerűen működjön. A The Last of Us Part I-ez képest viszont a szituáció nem tűnik annyira borzalmasnak.

Szóval idén három PlayStation Studios-játék bukkant fel PC-n (az eddig nem említett a Returnal volt), és mindhárom esetben problémás konverzióról beszélhetünk azok megjelenésekor. A The Last of Us Part I esete volt a legsúlyosabb (ott tényleg kritikán aluli állapotok uralkodtak), de mindenesetre ki kell jelenteni, hogy a Sony kissé megfontoltabban állhatna hozzá a portoláshoz. Erre vásárolta fel a Nixxes Software-t (a Ratchet & Clank: Rift Apart portolásáért is ők a felelősek).

Csak nem azért ilyen minőségűek a portok, hogy a Sony ezzel terelje el a játékosokat PC-ről PlayStation 5-re? Ha 2-3 évet váratnak minket a portokkal, talán joggal gyanakodhatunk erre…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu