A Wacatac.B!ml miatt kellett a 2009-es Call of Duty-játék szervereit ideiglenesen pihenőre küldeni.
Először is elismerésre méltó, hogy az Activision Blizzard egy tizennégy éves játék szervereit továbbra is életben tart. Másrészt viszont felettébb szokatlan indokból kellett mégis szüneteltetni azokat, ugyanis a régi játék veterán játékosai (mert azért mégsem a fiatalabb korosztály érdeklődik iránta, hiszen ők inkább a divatot követve az új részekre ugranak az első alkalommal…) hackelt lobbikba futottak. A lobbik nem okoznak felszínesen vizsgálva furcsaságokat (törölt beállítások, vagy valami idegesítő), ám egy magától terjedő féreg jut el a játékosok PC-ire.
Szerdán bukkant fel a Call of Duty Updates Twitter-fiókján (hiába nevezi át X-re Elon Musk, ez ettől még Twitter marad!), hogy levették a Call of Duty: Modern Warfare 2 szervereit egy hiba miatt, és igen, nem nevezték meg pontosan az indokot… de össze lehet kötni a szerverek lekapcsolását azzal, hogy a játékosok a Wacatac.B!ml-re panaszkodtak a lobbikban való jelenlét után. A Steamen egy felhasználó megosztotta a közönséggel, hogy megvizsgálta a férget, és az eredménye kissé ijesztő.
Szerinte direkt erre a játékra kódolták a férget, ami úgy működik, hogy bárki, aki a lobbiban tartózkodik, eséllyel rendelkezik arra, hogy terjesztővé váljon, így mindenki érintett lehetett abban, hogy terjessze a számítógépes kártevőt. A TechCrunchnak egy ismeretlen forrása azt mondta, hogy a malware-ben valóban olyan kódsorok vannak, amik féreggé teszik azt. Így aki a régi Call of Duty: Modern Warfare 2-vel játszana online, most nem teheti, ugyanis amíg az Activision Blizzard nem szünteti meg a szerverein a biztonsági rést, addig fennáll a féreg terjedésének az esélye. Ha pachjük lesz a játékosoknak, akkor hónapokig kell várniuk, és erre is volt példa, ugyanis a Dark Souls számára ennyi ideig tartott „a kényszerpihi”…
Egy dolgot viszont nem értünk. Miért éppen ezen a játékon kellett ilyen támadást végrehajtani? Miért nem valami modernebb részt célzott be a kódsor készítője?
Forrás: PCGamer