A stúdió vezérigazgatója szerint azok a vádak, miszerint a spanyol (és más pletykák szerint az új Nintendo platform fejlesztőkészletével már rendelkező) stúdió belső állapota zűrös volt a franchise legújabb részének fejlesztése során, nem igazak.
Enric Álvarez, a MercurySteam vezérigazgatója a GameReactorral beszélgetett el, és ebben szó esett arról, hogy milyen a japán céggel dolgozni a Metroid franchise-on, és a 2021-es, a MercurySteam belső állapotaira vonatkozó vádaskodásokra is reflektált (mégpedig azzal, hogy a játék sikeres lett):
„Kiválóan megértjük egymást [a Nintendóval]. Mondhatjuk, hogy idővel barátok lettünk. Ők szuper tehetséges, szuper szorgalmas emberek. Olyan munkamoráljuk van, ami verhetetlen, és nyitottak az új ötletek elfogadására és kipróbálására. Mi is nagyon éhesek voltunk arra, hogy a saját nyomunkat ott hagyhassuk a franchise-on, és mi soha nem hagytuk abba, hogy ötleteket és javaslatokat tegyünk. Ezek közül sok végül a megjelent játékban is ott van.
Szóval nagyon büszkék vagyunk a köztünk és a Nintendo közötti együttműködésre. És igen, ahogy mondtam, az egyik legjobb fejlesztési tapasztalat, amiről csak álmodni tudtunk. Nem hiszem, hogy a Metroid Dread fejlesztése kaotikus lett volna, mert egy kaotikus fejlesztés nem vezetett volna el a franchise egyik legjobb játékához; nem végződött volna egy olyan játékkal, amelyből több mint három és félmillió példányt adtak el. Nem egy olyan játékkal végződik, amely The Game Awards-díjat nyert. Ez minden, amit erről mondani tudok,” mondta Álvarez.
Szóval felhozta azt, hogy a Metroid Dreadből sokat adtak el. Ehhez viszont hozzá kell tenni, hogy a játékipar folyamatos fejlődésben van, és ebből fakadóan eladásokban is folytatólagos növekedést mutat fel, így szinte kivétel nélkül lehet hallani azt, hogy ilyen-olyan rekordokat állítottak fel. Csakhogy a többi Nintendo IP-hez képest gyakran küszködő franchise három és fél évtizedes múltja miatt a régebbi részekből emiatt kevesebb fogyott, és eladásokat nehéz is találni róluk. 2007-ben a Retro Studios azt mondta, hogy a Metroid Prime első részéből több mint 2 millió fogyott, és eddig csak a Metroid Dread érte el a 3-at…
Úgyhogy ennyit Álvarez védekezéséről.
Forrás: VGC