Leépítések és új projektek a The Callisto Protocol fejlesztőcsapatánál

A Striking Distance Studios befejezte a decemberben megjelent The Callisto Protocol DLC-it is, és most már előre tekint a Glen Schofield (Dead Space) vezette csapat.

 

A Striking Distance Studios mögött tehát a Dead Space társalkotója van, viszont a csapatot a PlayerUnknown’s Battlegrounds kiadója, a Krafton finanszírozta. A The Callisto Protocol nem teljesített fényesen sem az értékelések, sem az eladások tekintetében (és ők is pofátlan módon alig a megjelenés előtt erősítették meg, hogy a satyna PC-s portot még a Denuvóval is megterhelik), és azóta nem nagyon hallottunk a stúdió felől azt leszámítva, hogy kiadták a tartalmi bővítéseket.

A csapat nem szűnik meg, de az fix, hogy harminckét embert elküldenek. Erről a Krafton küldött egy közleményt az IGN-nek: „A Striking Distance Studios és a Krafton olyan stratégiai változásokat hajtott végre, amelyek a stúdió prioritásainak újraszabályozásával a jelenlegi és jövőbeli projektek sikeresebbé tételét szolgálják. Sajnos ezek a változások 32 alkalmazottat érintettek. Ebben a nehéz pillanatban elsődleges prioritásunk, hogy a csapat minden egyes távozó tagjának felbecsülhetetlen értékű hozzájárulását anyagi támogatással honoráljuk, elhelyezkedési szolgáltatások és értelmes végkielégítések formájában.”

Tehát harminckét embert kirúgtak, de nem mindegy, hogy MENNYIBŐL: ha ugyanis mondjuk ötvenen dolgoznának itt a leépítések előtt, akkor igen, kissé veszélyes lenne az állapot, de kb. 200-250 alkalmazott közötti értékről van szó a Striking Distance-nél, így ez maximum egy kiadósabb pofonként hathat a stúdió állapotára, ami bár fájdalmas, hosszabb távon nem fog érzékelhető lenni.

Érdemes kiemelni, hogy „jövőbeli projektekről” is beszélt a Krafton közleménye, így valamin már dolgozik a stúdió. Nem tudjuk, hogy min, és valószínűleg jó ideig nem is fogjuk megtudni. A legrosszabb esetben a Krafton arra kényszerítheti a Striking Distance-et, hogy ők is dolgozzanak a PlayerUnknown’s Battlegroundson, de az kissé túlzó büntetés lenne a kiadótól. Akármi is lesz, remélhetőleg nem kell erőltetett menetet (crunch) alkalmazni, és megfelelő teljesítményre lesz képes a következő projektjük, mert ezekben a csapat korábban hiányosságokat mutatott fel.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu