Az Irdeto rákos daganata a játékiparban továbbra is terjeszkedik, és most már a Nintendo Switch-re is elérhető a technológia (szegény handheld, mennyire fog szaggatni rajta minden…?).
A Nintendo Switch Emulation Protection egy éve lett leleplezve, de két napra rá megtudtuk, hogy a japán cégnek nincsen köze a projekthez, így akkor joggal hihettük azt, hogy nem sok érdeklődés mutatkozik majd az Irdeto terméke iránt, de most itt a hivatalos bejelentés az Irdetótól, hogy hivatalosan licenszelt middleware programról van szó, így elérhető a Nintendo fejlesztőinek portálján (NDP), és a cég veri a mellét, hogy ők az első biztonsági cég az NDP-t „a forradalmi technológiájával a kalózkodás elleni küzdelemben”, amire mi meg azt mondjuk, hogy mi a helyzet a játékmegőrzéssel…?
„Játékosként első kézből tudjuk, hogy a kalózkodás milyen negatív hatással van a játékiparra. Örülünk, hogy részesei lehetünk az NDP-nek, így a Nintendo Switch játékosok és fejlesztők számára a legújabb technológiákkal segíthetünk a probléma leküzdésében. Tanúi vagyunk annak, hogy a PC-n egyre nagyobb szükség van az emuláció elleni védelemre a játékok megjelenésétől kezdve. A mi megoldásunk elengedhetetlen a kiadók számára, hogy tisztességesen monetizálják a játékokat ezen a platformon, és ne befolyásolják a PC-s játékeladásokat sem,” írta az Irdeto vezérigazgatója, Doug Lowther a közleményben. Vajon hányszor röhögte el magát, miközben ezt írta? Ja, és halkan hozzátennénk: a Baldur’s Gate III-on sincs DRM. Ott van a GOG-on, és több mint 5 millió eladásnál tart. Miről beszélünk?
Az Irdeto a játékmoddolásba is bele akar taposni páros lábbal. A Denuvóval vagy anélkül is használható lesz az Unreal Engine Protection, hogy az UE-s játékokat védjék a talán magukat istennek tekintő fejlesztők. Megakadályozza, hogy adatbányászat történjen, kiküszöböli a csalókat, illetve a játékadatokat tartalmazó fájlok dekódolását is megállítja, hogy ne lehessen módosítani a védett játékot. Mivel maga a Denuvo Anti-Tamper is ront a teljesítményen (az, ha valakinek nem volt ilyen tapasztalata, nem jelenti azt, hogy mindenki más is ilyen szerencsés; minél régebbi a gép, annál nagyobb teljesítménycsökkenésről van szó), valószínűleg az Unreal Engine-es „védelem” is rontani fog az élményen, holott egy tonna UE4-es játéknál tapasztaltuk, hogy pocsékul fut…
Az Irdeto még bemutatta az Integrity Verification nevű megoldását, ami a fejlesztőknek lehetővé teszi, hogy a saját játékkódjuk integritását ellenőrizhessék, hogy a statikus és dinamikus módosítást letiltsák, így a játék indításakor és a játékmenet során a kód módosítása nem fog menni (így például a Cheat Engine-nel nem lehet csalni). Remélhetőleg ezt is mindenki csak körberöhögi, leszámítva a pénzéhes, mohó játékkiadókat, akikre ráférne, hogy 1983 megismétlődjön.