A régebben főleg a Ubisoft által használt megközelítést most a GSC Game World is bevetette…
Emlékezzünk vissza a francia kiadó játékaira 7-9 évvel ezelőtt. Például a Watch_Dogs bejelentésekor a játék hihetetlenül szépen nézett ki, aztán mire megjelent 2014 tavaszán egy komolyabb halasztás után, messze nem volt ott grafikailag, mint amikor először láttuk működésben. (Cross-gen játékok esetében gyakori eset ez: ott a leggyengébb hardverre kell belőni, ami legtöbbször a Nintendo Switch, vagy a PlayStation 4/Xbox One páros.)
A korábbi S.T.A.L.K.E.R. 2 teaser videók (még az orosz-ukrán háború előtt) játékon belüli felvételek voltak az ukrán stúdió szerint, ám ha azok valóban játékmenetet tartalmaztak, akkor azok a felvételek egy nagyon kifinomult, és grafikailag jó koncepiós vázlatból (vertical slice) származnak, és talán sosem volt az a cél, hogy egy teljes, nagyratörő nyílt világú játék ennyire szépen nézzen ki. A helyzeten rontott az ukrán szituáció, továbbá az is, hogy a GSC Game World orosz hackerek célpontja volt.
A játék ettől függetlenül is viszonylag jó grafikájú, és például a Dying Light 2: Stay Human szintjét a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl megüti (összehasonlítási alapként a nyílt világa miatt jó a Techland játéka). A stúdió kivitte játszható formában a demót a Gamescomra, és például a PCGamer szerint nagy szabadságot kaphat a játékos sok kihívással (anomáliák, mutáns kutyák, illetve villámcsapások…). A természeti hatások ezúttal kifejezetten veszélyesnek ígérkeznek!
A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl azért kapott egy új játékmenetes videót is, és eddig talán ekkora igazi játékmenetet nem is láttunk a játékból (nincsenek jelenetek, felszépített képek, hanem lövöldözés, harcok, furcsaságok, amiket a franchise-tól elvárhatunk). A játék nincs messze a céltól, de a megjelenést csendben áttették 2024 első negyedévére (január-március) Xbox Series-en és PC-n, de az Xbox Game Passon is ott lesz a GSC Game World régóta várt játéka.
Forrás: WCCFTech