Ha már van egy pletyka arról, hogy a minap ötven főt elbocsátó BioWare következő játéka mikor jelenhet meg, akkor annak biztosan van valami igazságalapja…
Jeff Grubb a legújabb Game Mess Morning közvetítése során a BioWare-es, Electronic Artsos forrásai alapján számolt be arról, hogy mik a kilátások a Dragon Age: Dreadwolf kapcsán: „Egy ideig a Dragon Age: Dreadwolf idén is megjelenhetett volna. Sőt, belsőleg egy ponton a jövő hónap, 2023 szeptembere volt az a dátum, amit kinéztek maguknak, de a BioWare-en belül folyamatosan későbbre tolják. Egy ideje már 2024 márciusára helyezték át a belső elvárásokat… ám akkor sem fog megjelenni, mert megint elhalasztották! Legkorábban 2024 nyarán jelenik meg.
Ezt nem ők mondták nyilvánosan, ez az én tudósításomból származik, de ha megint késik, egyáltalán ne lepődjetek meg. Szerintem nagyon valószínű, hogy ismételten elhalasztják. Én arra számítok, hogy valószínűleg jövő év végére fog megjelenni. De miért akkor, ha az utolsó Electronic Artsos pénzügyi negyedévre is áthelyezhetnénk, ami 2025 márciusában ér véget? Úgyhogy még tovább is csúszhatna. Ismétlem, legkorábban 2024 nyarára számítanak hogy fejezik be a Dragon Age: Dreadwolfot? Képzeld, behoznak embereket a Mass Effect csapatból, amelyet egy kicsit lecsapolnak, hogy több ember dolgozhasson a Dreadwolfon. Ez persze azt jelenti, hogy a Mass Effect tovább tolódik a sorban, szóval ne számítsatok rá egyhamar. A legtöbben nem számítottak rá, de toljátok még hátrébb a fejetekben,” mondta Grubb. Mit is mondott a minap Gary McKay? Hatékonyabb fejlesztés kevesebb emberrel…?
A BioWare-től távozó emberek között van például a Dragon Age 2-ben felbukkanó, szőrös mellkasú Varricot létrehozó Mary Kirby is, aki 2006-ban kezdett a cégnél, amikor is a Dragon Age: Origins írója volt. Többnyire csak ezzel a franchise-zal foglalkozott, leszámítva a Star Wars: The Old Republicos kitérőt (itt is voltak leépítések, de átadták az MMO fejlesztését a Broadsword Online Gamesnek). Kirby írta meg a sorozat első Qunari karakterét is (Sten), de a szarkasztikus Vivienne is hozzá kötődik.
Meg kell említeni a technikai igazgató Jon Renish-t is, aki a Twitteren erősítette meg, hogy ő is a távozók között van, miután nyolc évet töltött el a stúdiónál az Anthemen és a Dragon Age-en dolgozva. A korábban a vezetői posztot betöltő David Gaider (2016-ban hagyta hátra a Dragon Age-et és a BioWare-t) szintén a Twitteren írta, hogy rosszul esik neki a hír, ugyanis a legidősebb, és talán legdrágább stábtagokat építik le, akik ennél több hűséget érdemelnének.
A helyzet nem tűnik jónak.