Kivágott tartalmak? Harmadik fejezet? A belga stúdió több témában is reflektált a PC-s közönségre.
Egy új Steames bejegyzésben a Larian több témára is reagált. A legnagyobb kritika a játék iránt jelenleg a harmadik fejezetben a teljesítmény, illetve az adatbányászok által megtalált sok, kivágott (vagy legalábbis fel nem használt) tartalom. A második patch a belga stúdió szerint a Baldur’s Gate 3 egészében javítani fog a teljesítményen. A fejlesztők további teljesítménynövelést ígértek az Act 3 során, de ezt szeptemberben fogják elérhetővé tenni, és szerintük ez „új, a vártnál később megjelenő technológia” jóvoltából történik majd meg.
A második patch a bugokra (és főleg az utolsó fejezetben felbukkanóakra!) is koncentrálni fog. Bizonyos eseményeket a bajtársaink nem kommentálnak, és az ezzel kapcsolatos fájlokat találták meg a Larian szerint azok, akik kivágott tartalmaknak hiszik azokat. A hibajavítás következtében ezen hangfájlok is alkalmazva lesznek, azaz hallani fogjuk őket. Aztán említik a kissé rizikós témát, a karakterek epilógusait is. A fejlesztők szerint a befejezés túl hosszú lett volna, ezért kivették azon elemeket, amik szerintük nem működtek volna, de a visszajelzések következtében azon dolgoznak, hogy visszafordítsák ezt az állapotot (és Karlach-hal fognak kezdeni).
„Az adatbányászok nem igazán kivágott tartalmakat találtak, hanem olyasmit, amelyet nem akartunk kiadni, mert úgy gondoltuk, hogy nem működnek. Elég szigorúak vagyunk magunkkal és az ötleteinkkel. Ha nem jó, ha nem szórakoztató játszani, nem jut el a játékba. Az egyik ok, amiért megvágtuk az epilógust, az az, hogy attól féltünk, hogy a befejező jelenetek túl hosszúak lennének, és elvonják az élmény epikus jellegét. De nyilvánvalóan nem mindenki ért velünk egyet! Úgyhogy teszünk valamit ez ügyben. Elkezdtük kibővíteni az epilógusokat, és ennek első eredményeit a 2. javításban láthatjátok majd egy új opcionális befejezéssel Karlach-hal. Ez tüzes, megható, és megadja neki a megérdemelt befejezést,” írta a Larian.
A Baldur’s Gate 3 kb. két évvel később jelent meg az eredeti elképzeléshez képest, de ebben is vannak kivágott tartalmak, úgyhogy nem lenne meglepő, ha a Divinity: Original Sin I-II példáját követve a stúdió jelenlegi játéka is végül Enhanced Edition-t, azaz bővített kiadást kapna…
Forrás: WCCFTech