TECH HÍREK – A cég grafikáért felelős senior alelnöke megígérte azt is, hogy a jövőben koncentrálni fognak a sugárkövetés (ray tracing) teljesítményére.
A Club386-on egy terjedelmes interjút olvashatunk Scott Herkelmannal, az AMD grafikai főnökével. Amikor „a pirosak” elindították az RDNA 3-as GPU architektúrát, az előző generációs RDNA 2-höz képest a chipletek használatával és más módosításokkal 54%-os javulást ígért az energiahatékonyságban, de amikor megjelent a termékcsalád, ez az adat nem bizonyult ekkorának, miközben az Nvidia az Ada Lovelace architektúrán javított a hatékonyságban (azért egy RTX 4090-hez egy erőmű szükségeltetik!).
„Minden grafikonon a wattonkénti teljesítményt nézzük, amikor minden chipet piacra dobunk. A laptopok esetében ez nagyban számít, de a PC-knél már nem mindenkinek fontos. Vannak, akiket nagyon érdekel az fogyasztás mértéke, másokat pedig kevésbé. Mi mindenképpen jobb perf-per-watt teljesítményű chipet szeretnénk készíteni. A teljesítmény mindenképpen elsődleges kezdeményezés. Meglátja majd, hogy idővel egyre jobbak leszünk ebben. Fel kell zárkóznunk. Vannak még hibák, amelyeket ki kell javítanunk. Az üresjárati teljesítmény az egyik ilyen. Úgy gondoljuk, hogy van rá egy driveres javítás, de valójában ez egy furcsa megoldás.
Az RX 7900-as sorozathoz, sőt, az RX 7600-as sorozathoz sem terveztük az új tápkábelt, de az RX 7800-as és RX 7700-as kártyákhoz igen. Amíg ez a tápellátási probléma nem tisztázódik, és a felhasználók nem bíznak abban, hogy megfelelően működik, addig ezt a kérdést is be fogjuk építeni a tervezésbe. Az, hogy valaki azt mondja, hogy ez a felhasználó hibája, kicsit furcsa az AMD-nek, nekem pedig határozottan az,” nyilatkozta Herkelman, érintve az RX 7000-es kártyák valóban szokatlanul magas nyugalmi fogyasztását, illetve a 12VHPWR tápcsatlakozás használatát.
A cég továbbra is nyitott, hogy ezt a csatlakozót használja a jövőben, de a gyártóknak a tervezési hibákat még orvosolniuk kell, igaz, az Nvidia GeForce RTX 4000-es kártyáin már egy frissített dizájnt látunk, és a legtöbb hibát az RTX 4090-esnél jelezték a régi megoldáson. Herkelman megígérte, hogy a ray tracing teljesítményt még erősíteni fogják, elismerve, hogy ebben az Nvidia jobb, míg az AMD ár-teljesítmény arányban mutat fel jobb eredményeket.
Reméljük, hogy az RDNA 4 jó lesz.
Forrás: WCCFTech