A Bethesda executive producere, Todd Howard válaszolt a rajongók gyakran ismételt kérdésére, miszerint miért nincsenek szárazföldi járművek a Starfield-ben.
Todd Howard, a Bethesda executive producere hivatalosan is nyilatkozott, hogy tisztázza, miért nincsenek szárazföldi járművek a Starfield-ben. Magyarázata tágabb betekintést is nyújtott a játék példátlanul hosszú fejlesztési ciklusába, a cég korábbi projektjeihez képest.
Ha a Bethesda nyílt világú RPG-iről van szó, sosincs hiány olyan játékmenetbeli funkciókból, amelyekről a rajongók egy része mindig úgy érzi, hogy hiányoznak a végleges csomagból.
Például, a Starfield hihetetlenül mély űrhajóépítési és testreszabási mechanikákkal büszkélkedhet. Azonban egyes játékosok már online is siránkoztak azon, hogy nincsenek szárazföldi járművek a játékban.
A Starfield PC-s optimalizálásával kapcsolatos aggályok kezelése után Howard válaszolt a kérdésre. Elmondta, hogy a Bethesda a fejlesztés során egy ponton valóban fontolóra vette a szárazföldi járművek beillesztésének ötletét. A stúdió végül a tempó miatt vetette el az ötletet. Mivel a szárazföldi közlekedés eleve olyan irányba változtatná meg a játékmenetet, amit nem akartak folytatni. Howard ezt pontosítva kifejtette, hogy a probléma abból fakadt, hogy a fejlesztőknek előre kellett látniuk, „milyen gyorsan látják a dolgokat [a játékosok]”; mivel a szárazföldi járművek jelentős változót adnának ehhez az egyenlethez, az ötletet végül elvetették.
A Bethesda tisztviselőjének megjegyzései valószínűleg arra a tényre utalnak, hogy a Starfield széleskörűen használja a procedurális generálást, hogy a bolygókat POI-kkal („points of interests”, „érdekességek”, látnivalók) népesítse be. A tényleges topográfiájuk persze minden játékos számára ugyanaz. Illetve, általában legalább néhány kézzel készített helyszínt tartalmaznak. A játékos sosem fog sokáig egyenes vonalban sétálni anélkül, hogy valami érdekesbe ne botlana. Ugyanis a játék aktívan létrehoz POI-kat, ha nincs a közelben.
Ha a dinamikus tartalomnak ezzel a konkrét megvalósításával járműveket is beledobunk a keverékbe, akkor a világot ritkábbnak érezhetjük, amire Howard valószínűleg célzott is.
Ez nem jelenti azt, hogy a Starfield több száz bolygóját körbejárni vágyó rajongóknak erre végül nem lesz lehetőségük. Legalábbis ha PC-n játszanak. Ha a Bethesda korábbi játékait vesszük alapul, akkor csak idő kérdése, hogy a modderek a járművek széles választékát adják hozzá a játékhoz. Ahogy ez a Fallout 3 és a Fallout 4 esetében is történt. De míg a Starfield modok százai már felbukkantak a neten, az olyan komplex kiegészítések, mint a járműcsomagok valószínűleg még évekig váratnak magukra. Ugyanis még az aktív fejlesztésük sem kezdődhet meg, amíg a Bethesda ki nem adja a játék hivatalos moddingtámogatást kínáló Creation Kitjét.
Forrás: YouTube