Az iPhone 15 lenne az „új zászlóshajó” a játékosok számára is?

Ezen a héten az Apple bemutatta legfrissebb készülékeit, köztük az iPhone 15-öt és annak különféle variációit. A vállalat célja nem más, mint a telefonokat az ideális játékplatformmá avatni, ezzel komoly konkurenciát támasztva a játékkonzoloknak.

 

Az Apple nemrég rendezte meg éves nagy bejelentését, ahol a fókusz az iPhone 15 sorozaton volt, benne a Pro és Pro Max modellekkel. Ezek az eszközök az újgenerációs A17 Pro chippel, 6 magos GPU-val és ray tracing támogatással érkeznek. Az év folyamán olyan játékok kerülnek rájuk, mint a Death Stranding, a Resident Evil Village és a Resident Evil 4 2023-as új kiadása. 2024-ben pedig az Assassin’s Creed Mirage is elérhető lesz az eszközön, anélkül, hogy felhőalapú vagy egyéb megoldásokat kellene alkalmazni.

Az IGN amerikai médiafelület interjút készített az Apple technikai vezetőivel. Jeremy Sandel, a grafikus processzorok felelőse elmondta, hogy az iPhone 15 Pro variáns 4K monitorokhoz is csatlakoztatható, lehetővé téve a Resident Evil 4 élvezetét magas felbontásban. Természetesen, az fps és a felbontás az aktuális grafikai terheléstől függ majd. Vagyis igen, ezt az értékes eszközt mint egy erős játékkonzolt is használhatjuk. Az esetleges hőtermelés kérdése is felmerül, de Kaiann Drance, a marketing igazgató biztosította a közönséget, hogy intenzív tesztelések folynak mind hardver, mind szoftver fronton.

Tim Millet, a hardverosztály alelnöke szerint a fejlesztők rendelkezésére állnak az eszközök, mint például a MetalFX felskálázó, hogy maximalizálják és fenntartsák a játékélményt. „Célunk, hogy a játékélmény, az akkumulátor hatékonysága és a vezérlés harmonikusan működjön együtt” – tette hozzá Millet. Az Apple szakértői rámutattak, hogy a játékok az Apple Silicon iPadeken és Maceken is futtathatók lesznek, mivel a hardverarchitektúrájuk egységes.

Ami az irányítást illeti, Drance kijelentette, hogy lehetőség lesz kontrollereket (mint a DualSense vagy a Backbone) csatlakoztatni az iPhone 15-höz. Sandel megerősítette, hogy a fejlesztőknek szabad keze van az irányítás tekintetében. Hideo Kojima például a hagyományos kontroller mellett tette le a voksát a Death Stranding esetében.

Tim Millet szerint az Apple nem feltétlenül a Sony vagy a Microsoft ellen van versenyben a játékpiacért. „Nálunk minden egy helyen van: az eszközöd, a kamerád, a memória és most már egy játékkonzol is. Ezek az élmények teszik izgalmassá az új modelleket” – vélekedett Drance. Sandel pedig hozzátette: „A legjobb játékkonzol az, amit bárhová magaddal vihetsz. […] Ez lesz az ideális játékplatform.”

Az iPhone 15 sorozat szeptember 22-én jelenik meg, olyan árkategóriában, ahol már nem csak konzolokat, de gaming PC-ket is beszerezhetünk.

Forrás: IGN

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu