A Digital Eclipse fejlesztőcsapata újragondolja a 42 éves, ikonikus Wizardry szerepjátékot, amely erősen befolyásolta az RPG zsánert, például a Baldur’s Gate 3-at is. A megújult játék már elérhető korai hozzáférés formájában a Steamen és a GOG-on. Az új változat hű az eredetihez, de modern technológiák, például az Unreal Engine segítségével kelti életre a klasszikust.
Az eredeti Wizardry nem a számítógépes szerepjátékok kezdetét jelentette, ám 1981-es megjelenése és színes grafikája, valamint csapatepítési lehetőségei mérföldkőként szolgáltak a zsáner fejlődésében. A mostani újragondolást a retro játékokban és werkfilmekben utazó Digital Eclipse állítja össze. A korai hozzáférésű változat már elérhető, és az Early Access bemutatója is megtekinthető.
Az új Wizardry az Unreal Engine segítségével készül, de az alapelv marad: Trebor őrült sötét nagyúr megbízásából kell a kazamatákat felfedeznünk, hogy visszaszerezzünk egy ellopott amulettet a gonosz varázslótól, Werdnától. Sorban kell legyőznünk a fantasy világ szörnyeit, hogy végül Werdnával is megmérkőzzünk.
A játékmenet szinte változatlan marad: FPS nézetben harcolunk, a csaták körökre osztottak, és az eredetihez hűen nagyon magas a nehézségi szint. Azonban a felhasználói felület, a navigáció és egyéb mechanikák modernizálásra kerülnek. A fejlesztők célja, hogy az új változat mind az újoncok, mind a veteránok számára vonzó legyen.
Mivel a játék még korai hozzáférésű, a fejlesztők számítanak rá, hogy a grafika és egyéb elemek további finomításra kerülnek. A Digital Eclipse kifejezetten üdvözli a közösség visszajelzéseit, hogy a lehető legjobb változatot hozhassák létre.
A játék mostani ára 30 euró, de ez várhatóan növekedni fog a teljes változat megjelenésekor. A Digital Eclipse szerint a teljes változat vélhetően 2024 végén, vagy annál korábban fog debütálni. Egy esetleges konzolos verzió csak ezután jöhet szóba.