Jótól jó ötletet jól átvenni nem bűn főleg akkor, ha a kivitelezéssel a játékmenet is mélyülni tud.
Sem a BioWare-től a Mass Effect, sem a Bethesda Game Studiostól a Starfield nem rugaszkodik el jelentősen a való világtól. Mindkettő IP történelmileg hiteles alapokra lett felépítve, így nem annyira sci-fi, amit a Star Wars képvisel. Mindkét IP lehetővé teszi a galaxis felfedezését, a földönkívüliekkel vaó interakciót, és az űrhajónk sem elhanyagolható. A Starfield viszont a Mass Effect: Andromedával egy dologban közösködik (amit a Mass Effect 4-nek később el kellene hagynia, erről is írtunk): egy nagyobb, nyílt világ áll a játékosok rendelkezésére.
Viszont ha a Starfield bolygós felfedezését átemeli a Mass Effect 4, az még jó eredményhez vezethet. Ehhez kellene az is, hogy bolygónként eltérő gravitáció legyen. Igaz, a No Man’s Sky-hoz hasonlóan a Starfield legtöbb masszív természetes környezete procedurálisan (véletlenszerűen) lett létrehozva. A nagyobb gravitáció jobban megterhelné állóképességünket, míg az alacsonyabb gravitáció ennek ellenkezőjét biztosíthatná a kapitánynak és csapatának. A harcokban is megnyilvánulhata a gravitáció okozta különbségek tömkelege.
A BioWare mindegyik bolygót másnak érzékeltethetné, és ha a Mass Effect: Andromeda booster packja visszatérne a Mass Effect 4-ben, még inkább bővülhetne a játékmenetben bekövetkező variáció, amit az eltérő gravitáció biztosíthatna. Ám nem biztos, hogy a Starfield kellene, hogy mérce legyen, mert merőben más játék az a BioWare IP-jéhez képest. A Mass Effect eddigi összes részében a Földéhez hasonló gravitációs erő hatott a karakterekre, de talán a jelenlegi konzolgeneráción (PlayStation 5, Xbox Series) már ennek is változnia kellene. Már nem vagyunk a PS3-on és az X360-on (a Mass Effect ekkortájt indult hódító útjára).
A Mass Effect 4 talán a PlayStation 5, Xbox Series, PC hármasra fog megjelenni, de ha 2-3 év kell a BioWare-nek a Dragon Age: Dreadwolf kiadása után a fejlesztéshez, talán már a következő konzolgenerációban láthatjuk csak az új Mass Effectet.
Forrás: GameRant