Itt a Baldur’s Gate 3 update, egy rakás fontos és teljesen felesleges (de vicces) javítással!

A Baldur’s Gate 3 harmadik javítócsomagja élesben van, tele tartalommal, és néhány olyan javítást hajt végre, aminek örülök – és néhányat, vicces, vagy inkább ami halálra rémít.

 

Mindenekelőtt üdvözöljük a Mac-felhasználókat! Mostantól Macen is játszhattok. Mindenképpen nézzétek meg a minimális specifikációs követelményeket, és ne felejtsétek el eltávolítani és újratelepíteni a játékot (ha az Early Accesset játszottátok), hogy zökkenőmentes legyen az átállás a teljes kiadásra.

Emellett a Magic Mirror is élesben működik, így a játékosok a karakterüknek adhatnak egy nagyon szükséges hajvágást (vagy teljes arcátalakítást).

Ha már ezt a két nagy frissítést elhagytuk, belemerülhetünk a javítás részleteibe. Mint említettem, ez nagyszabású.

A Baldur’s Gate 3 harmadik felvonásának spoilerei következnek.

Egy dolog, amit a PS5-ös értékelésben sokan említettek, hogy mennyire nehéz mindent látni. Megemlítettem, hogy mivel az ikon, ami azt jelzi, hogy milyen tárgyak vannak felszerelve a karakteredre a leltárban, olyan kicsi volt, hogy tévedésből eladtam a ruhákat a testemről. Nos, úgy tűnik, a Larian Studios meghallgatott engem, és megnövelte a felszerelt ikon méretét a konzolon. Úgy tűnik, hogy a hatalmasságok meghallották a kontrollerrel való felfedezéssel és felfedezéssel kapcsolatos panaszaimat is, javítva „azt, hogy a játék hogyan kezeli a tárgyak kiválasztását kontrollerrel”.

Bár elég rendszeresen váltogatom a BG3 konzol és PC között, ezek a javítások miatt lehet, hogy a PS5 lesz a fő játékmódom.

A 3. javítás egy komoly életminőségi frissítéssel is kiegészül, ami a hosszú pihenéseket kevésbé frusztrálóvá teszi. Ahogy haladok előre a játékban, egyre nehezebb elég élelmet szerezni a hosszú pihenésekhez. Fájdalmas, ha elmész a táborba, rájössz, hogy nincs elég élelmed a hosszú pihenéshez, elhagyod a tábort, veszel élelmet, és visszajössz. Az 1. és 2. felvonásban még kereskedhettél Volóval, élelmet vehettél tőle anélkül, hogy el kellett volna hagynod a tábort. De valamiért ez a képesség a 3. felvonásban le lett tiltva. Nincs többé! Larian visszaállította az üzleti engedélyét, és lehetővé teszi, hogy kereskedj vele, amikor a táborodban van. Hurrá!

Néhány ilyen javítás számomra kicsit későn jött, de ettől függetlenül üdvözlendő kiegészítés. Amikor szintet emelsz egy karaktert, a játék mostantól sorba állítja az összes olyan partitársat, akinek szintlépésre van szüksége, így nem kell külön-külön kiválasztanod őket.

  • A Cazador harcban is jelentős fejlesztések történtek:
  • Cazador mostantól nem tud ködformába változni vagy ködformában maradni, ha mágikus napfényben van, például a nappali fény varázslat által létrehozott napfényben.
    És az Ansur elleni harc:
  • Javítottuk, hogy Ansur Stormheart Nova-ja egyenesen átrobban a jégpajzsokon, amelyek mögé el tudsz bújni. Bárcsak ezt hamarabb javították volna. Az Ansur elleni harc sokkal nehezebb volt, mint kellett volna, különösen azért, mert azt hittem, hogy a jégoszlopok mögé bújva majd megvéd.
  • Bár a 3. javítás jegyzetei rendkívül hosszúak, érdemes elolvasni őket magadnak az összes vicces, kontextuson kívüli frissítés miatt. Íme néhány a kedvenceim közül:
  • Javítottak a patkányok halálpózain.
  • A csapattagok holttesteit mostantól eltávolítják az elbocsátott karakterek hátizsákjából.
  • Már nem lehet elintézni, hogy koporsót készítsenek a gyászoló pár gyermekének, megölni a koporsókészítőt, majd visszamenni és azt mondani a párnak, hogy minden rendben volt. (Ez egy bug volt, ti szörnyetegek!)
  • A bolti táblák olvasása többé nem számít bűncselekménynek.
  • Halsin többé nem ad neked egy utolsó csókot a végső csata előtt, hacsak nem vagy vele ténylegesen kapcsolatban.
  • Aztán itt van még néhány feleslegesnek tűnő frissítés:
  • Taktikus módban Raphael mostantól fordulónként kétszer többször is támadhat.
  • Raphael bölcsesség-képességértéke megnőtt.
  • Raphael szintje 16. szintre emelkedett.
  • Raphael diabolikus láncai mostantól erősebbek, és akár három célpontot is képesek eltalálni, kissé csökkentett sebzéssel.
  • A Raphael elleni harc a Remény Házában elég brutális, de tényleg szükség volt arra, hogy a poklot is kibuheráljuk belőle? Legalább a Larian kijavította azt a hibát is, amikor Harleep Draining Kiss debuffja tartósan sújtja a partitársakat.

Még a Larian is elismeri, hogy néhány ilyen frissítésre nem igazán volt szükség, de a móka kedvéért mégis megtették. Bár ezen a téren a csúcs: „Senki sem kérte ezt, de a nautiloid ceremorfózis jelenetét még rémisztőbbé tettük. Szívesen.”

Ezekkel a frissítésekkel már alig várom, hogy újabb 300 órát tölthessek ebben a játékban.

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu