Talán túl sok hozzáférést kap az operációs rendszerünkhöz és PC-nkhez az Electronic Arts megoldása, ami nincs egyedül (a Call of Duty már két éve használja a Ricochetet).
Nézzük a kiadó magyarázkodását: „Az EA anticheat egy kernelszintű csalás- és játékmódosítás-ellenes megoldás, amelyet az Electronic Arts házon belül fejlesztett ki. A PC-s csalások fejlesztői egyre inkább a kernelbe költöztek, ezért szükségünk van kernel-alapú védelemre, hogy biztosítsuk a tisztességes játékot, és egyenlő feltételek mellett szálljunk szembe a PC-s csalókkal. Mivel mi magunk is technológia iránt érdeklődő videojátékosok vagyunk, fontos számunkra, hogy a játékainkba beépített csalásgátló védelem a PC-t használó játékosok magánéletére és biztonságára összpontosítva működjön.
A harmadik féltől származó csalásgátló megoldások gyakran átláthatatlanok csapataink számára, és megakadályoznak minket abban, hogy további adatvédelmi ellenőrzéseket vagy testreszabásokat hajtsunk végre, amelyek nagyobb pontosságot és részletességet biztosítanak az EA-specifikus játékmódok számára. Az EA anticheat segítségével a biztonsági és adatvédelmi helyzetet teljes mértékben a miénk, így a biztonsági problémákat azonnal orvosolni tudjuk, amint azok felmerülhetnek. A kernelszintű csalásgátlás szükségessége játékonként változik. Az olyan játékok esetében, amelyek nagyon versenyképesek és sok online módot tartalmaznak, mint például a Battlefield 2042, a kernelszintű védelem elengedhetetlenül fontos. Ha a csalóprogramok a kernel-térben működnek, akkor a felhasználói módban működő csalásgátló megoldások számára láthatatlanná tehetik a csalási funkcióikat. Sajnos az elmúlt néhány évben nagymértékben elszaporodtak a kernelszintű csalások és csalási technikák, így ezek felderítésének és blokkolásának egyetlen megbízható módja az, ha a csalásgátlóink továbbra is ott is működnek. Amellett, hogy az EA anticheat megvédi a PC-s játékosainkat a csalóktól, a konzolos játékosaink, akik a Battlefield 2042 crossplay funkcióin keresztül PC-s ellenfelekkel játszanak, szintén védve lesznek a PC-s platformokon működő csalóktól.
Kiterjedt belső és független teljesítmény- és stabilitásvizsgálatokat végeztünk annak érdekében, hogy az EA anticheat a lehető legteljesítményesebb és legkönnyebb legyen. Elhanyagolható hatással lesz a játékmenetre. Csak akkor fut, ha egy olyan játék fut, amely tartalmazza ezt a védelmet. Minden anti-cheat folyamat leáll, amikor a játék leáll. Ha az összes EA anticheat védelmet tartalmazó EA játékodat eltávolítottad, az EA anticheat automatikusan eltávolítja magát a számítógépedről. Manuálisan is bármikor eltávolítható.
Vedd figyelembe, hogy ha eltávolítod az EA anticheat-et, az ezt igénylő játékok (például a Battlefield 2042) nem lesznek játszhatók az újratelepítéséig. Ha ezt szeretnéd, akkor a lehető legegyszerűbbé tettük ezt, a játékindítás során egyszerű utasításokkal. […] Az EA anticheat nem gyűjt semmilyen információt a böngészési előzményekről, az EA-játékokhoz nem kapcsolódó alkalmazásokról, vagy bármiről, ami nem kapcsolódik közvetlenül a csalás elleni védelemhez. Független, harmadik féltől származó számítógépes biztonsági és adatvédelmi szolgáltatásokat nyújtó cégekkel dolgoztunk együtt, hogy az EA anticheat működése során az adatvédelem szempontjait tartsuk szem előtt,” írta a kérdezz-felelekben az Electronic Arts.
Szóval a kiadó ejti az EAC-t (Easy Anti-Cheat), és saját, házon belüli technológiára vált, és az első ilyen játék a Battlefield 2042 lesz, amikor annak hatodik szezonja kezdetét veszi októberben. Miután a Riot megoldása, a Vanguard 2020-ban sok támadást kapott, amikor a háttérben akkor is futott, amikor a Valorant nem, most az EA nem teheti meg, hogy folyton a háttérben fut, miközben nagyon mély hozzáférést biztosítunk neki a rendszerünkben (biztonsági kérdéseket is felvetve).
Ha itt beválik a technológia (=nem panaszkodik a közönség), csak idő kérdése, mikor vetik be az Apex Legendsben.
Forrás: PCGamer