Az is a Microsoft elhatározásai között szerepel, hogy ne legyen minden Xboxos franchise-ból mobilos verzió is.
Kezdjük az Activision Blizzard King 2023-as Game Pass-bővítés kihagyásával, amiről Phil Spencer, az Xbox-vezér a hivatalos Xbox podcaston beszélt: „Amikor befejeztük a Bethesda felvásárlását, volt ez a nagyszerű pillanat. Képesek voltunk egy csomó régi játékkatalógust [a Game Passra] feltenni, és megünnepelni a történelmüket. Az igazság az, hogy az Activision Blizzard Kinggel a szabályozási folyamat nagyon sokáig tartott. És őszintén szólva, sok bizonytalanság volt ebben a folyamatban egészen a zárás előtti hétig, vagy annak hetéig, amikor a CMA végül meghozta a döntését, hogy nem tudtunk hozzáférni a régi katalógusok munkájához. Most, hogy az üzletet megkötöttük, elkezdtük ezt a munkát. De van munka. És azt hiszem, az Activision Twitter-kezelője kiadott egy nyilatkozatot, amiben a 2024-ről beszéltek. Azt hiszem, ez pontos.
Nagyon örülnék, ha a következő hetekben valamilyen titkos ünnepi dobás érkezne. De nem lesz. Mindenképpen, amikor az új játékokra gondolunk, amelyek ott vannak, egyenes lennék az emberekkel. Ha idén tennénk be őket az előfizetésbe, akkor elmondanám az embereknek. És tudom, hogy ez csalódást fog okozni. Ez a felvásárlás egyértelműen hosszú távú a Microsoft számára, így az a tény, hogy nem az első napon fogunk egy csomó játékot a Game Passba dobni, egy kicsit lehangoló, de nagyon izgatott vagyok a jövővel kapcsolatban. És szeretném tisztázni az emberekkel, hogy mi most itt tartunk,” mondta Spencer, aki Stockholmba is kirepült, hogy a King csapatával találkozzon, és jövő héten az Activision és a Blizzard vezetőségét is felkeresi.
A mobilos jövőre pedig így utalt: „Egyszerűen nem lehet igazán megrajzolni a jövőt anélkül, hogy ne lennénk azon a platformon, amelyen a bolygó nagy része játszik. Másak a játékok, az üzleti modellek, a terjesztés és a játékok megtalálásának egész dinamikája. Ezért amikor ezt vizsgáltam, olyan csapatot kellett találnom, amelyik elképesztő sikereket ért el, hogy tanulhassunk tőle. Így szó szerint végigmentünk a mobilpiac legelismertebb kiadóinak listáján a Microsoft pénzügyi igazgatójával, Amy Hooddal. És a legtöbb ember nem gondolta volna, azt hiszem, én sem – hogy az Activision ilyen magasan szerepel a King munkájával, valamint a Call of Duty Mobile munkájával, a Warzone dolgokkal, amit csináltak, vagy ott van a Diablo Immortal. Szeretnék tanulni ezektől a csapatoktól, mert szerintem kulcsfontosságú, hogy teljesíteni tudjuk a több mint kétmilliárd ember játékának teljes ígéretét, a lehetőséget, hogy még több, hárommilliárd videojátékoshoz jussunk el, hogy egyre több embert érjünk el, hogy azok, akik csak a telefonjukon játszanak, az Xboxot érdekesnek találják.
Ez nem azt jelenti, hogy minden franchise-unkat mobil franchise-zá akarom alakítani. Azt sem, hogy minden játékunk ingyenessé válik. Úgy gondolom, hogy a platform erőssége a terjesztési és üzleti modellek sokfélesége. Azokat az embereket, akik játékokat akarnak vásárolni, szeretem. Az emberek elő akarnak fizetni a játékaikra, ez nagyszerű. Az ingyenesen játszható játékok is nagyszerűek. De nagyon várom már, hogy tanulhassak a mobilon, mert az igazság az, hogy ha továbbra is relevánsak akarunk maradni a játékiparban globális szinten, akkor meg kell találnunk a módját, hogy a legnagyobb platformon, azaz a mobilon is relevánsak legyünk,” tette hozzá Spencer.
Szóval bekövetkezhet, hogy a Google Play Store-ral és az Apple App Store-ral versenyre kelhet a Microsoft egy next-gen bolttal, ugyanis erről is beszélt anno a cég, amikor egy „új, mobilos Xbox platformról” volt szó, ha övék lesz az Activision Blizzard King.