Sam Lake beismerte, hogy minek látna hozzá most, hogy az Alan Wake második része megjelent (igaz, lesz még két sztori DLC is, és ezekről már korábban beszámoltunk).
Sami Antero Järvi, közismertebb nevén Sam Lake a GQ-nak adott interjút, mivel a Remedy Entertainment régóta várt játéka megjelent az Epic Games Publishing jóvoltából (ők finanszírozták a projektet, és ezért Epic Games Store-exkluzív). Lake évtizedek óta a finn stúdió kreatív igazgatója, így a Max Payne-en, az Alan Wake-en, a Quantum Breaken, illetve a Controlon is dolgozott. Az első két Max Payne esetében ő volt a főszereplő arca is.
„Csinálnék-e valaha is valami mást? Igen! Még mindig úgy gondolom, hogy igen. Eljön majd az idő, amikor visszavonulok. Csak… ez az egész annyira magával ragadó. Az egyik ez az őrült, hatalmas költségvetésű, sötét gótikus fantasy ötlet, amit még nem használtam fel semmihez…”, nyilatkozta Lake. Tehát neki van ötlete, csak még nem volt lehetősége felhasználni. (Mondjuk ha az Alan Wake 2 nagy sikereket hoz össze, nem lepődnénk meg, ha Tim Sweeney és csapata felkínálná neki a kivitelezés támogatását…) Még egy finn divatmárka, a Makia is Alan Wake 2-es termékcsaládot dobott piacra!
A Digital Foundry újabb videót készített a játékból, de ezúttal a PC-s verziót vette górcső alá. A GeForce GTX 1000-es és az AMD Radeon RX 5000-es videókártyák esetében a megjelenés előtt volt olyan pletyka, hogy játszhatatlan lesz az Alan Wake 2, ugyanis hardveresen nem támogatják a mesh shadereket (ezt a geometrikus részletességhez használja főleg a Remedy). Elindul rajtuk, de felejtős teljesítménnyel. De kikapcsolt hardveres sugárkövetés (ray tracing) nélkül is van benne szoftveres megoldás, hasonlóan az Unreal Engine 5 Lumenjéhez. A szoftveres globális megvilágítási technika is jó. A játék még régebbi gépeken is korektül fut: egy GeForce RTX 3070-en 1440ő-n, Balanced DLSS beállítással 80+ FPS-t tud. A magasra állított anizotropikus szűrés, árnyak és tükröződések után is 60+-t tudott.
Az Alan Wake 2 New Game+-t is kapni fog egy későbbi frissítésben.