Bruce Nesmith egy őszinte interjúban elárulja, hogyan változott Howard szerepe a Bethesdánál az évek során. Valamint, hogy ez hogyan hatott a Starfield fejlesztésére.
Bruce Nesmith, a Skyrim egykori vezető tervezője egy nemrégiben adott interjúban felidézte a Bethesdánál töltött időszakát. Elárulta, hogy a Starfielddel kapcsolatos legfontosabb döntések többsége Todd Howardon keresztül futott. Bár a játék több fontos mérföldkövet is megdöntött, a játékosok nagy része nem volt teljesen elégedett azzal, amit kapott.
Az olyan funkciók, mint a hajóépítő, rengeteg dicséretet kaptak a Starfield közösségétől, de a megfelelő űrutazás, a betöltőképernyők és a procedurális generálás problémái miatt a rajongók nyíltan kritizálták a játékot.
Nesmith a MinnMaxnak adott interjújában hosszasan beszélt a Starfield fejlesztéséről. Kiemelte, hogy a Starfield terjedelme sokkal kisebb volt a távozása előtt. Az egyik fő vitapont még magán a csapaton belül is az a bizonytalanság volt, hogy a Bethesda mennyire akart a procedurális generálásra támaszkodni a játék terjedelmének bővítésében. Nesmith a hagyományosabb megközelítést részesítette előnyben. Mindössze egy tucat kézzel készített világra koncentrálva, hogy egy magával ragadó történetet meséljen el. Ezzel szemben Todd Howardnak „száz csillagrendszer” volt az elképzelése, amibe a Starfield játékosai belemerülhetnek. Egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy ezek az elképzelések összeegyeztethetetlenek.
A Bethesda sikere az elmúlt két évtizedben nagyban hozzájárult a növekedéshez. Ezzel a csapat már-már kényelmetlen méretűre bővült Nesmith számára. Őszintén elmondta, hogy a cég átszervezése szerepet játszott abban, hogy elhagyta a Bethesdát, és regényírói karrierjét folytatta. A Starfield volt az utolsó projekt, amelyen Nesmith dolgozott. A korábbi Bethesda-címekhez képest Todd Howard elérhetősége drámaian lecsökkent. Annak ellenére azonban, hogy a kommunikációs vonalak merevebbé váltak, Howardnak még mindig megvolt a végső beleszólása a Starfield kreatív döntéseibe. „Minden döntés Toddon keresztül fut” – mondta Nesmith. „Gyűlölne, gyűlölne, gyűlölne azért, hogy ezt mondom, mert nem hiszi, hogy ez igaz. De sajnos igaz.”
Ez egy olyan szerep, amit Howard nem különösebben szeretett volna, de a stúdió mégis ebbe az irányba alakult, mert Todd Howard véleménye rendkívül értékes lett.
Nesmith szerint Howard már a Morrowind óta sokkal jobban bele tudta képzelni magát egy alkalmi játékos szerepébe, mint a tervezőcsapat legtöbb tagja. A képesség, hogy „az átlagember szemszögéből” lássa a dolgokat, kulcsszerepet játszott a Bethesda sikerében. Howard például már korábban is elmondta, hogy a Starfield felfedezése sokkal bonyolultabb volt a fejlesztés során. Sokkal nagyobb hangsúlyt fektetett a környezeti veszélyekre, és a döntés, hogy ezt a rendszert leegyszerűsítik, talán jobb is volt.
Végső soron a Starfield tanulságos tapasztalat volt a Bethesda számára. A tanulságok nagy részét kétségtelenül a következő Elder Scrolls játék fejlesztésénél fogják alkalmazni. Nesmith rámutatott, hogy a Skyrim mágikus rendszere kétségtelenül átkerül a régóta várt folytatásba. Habár remélhetőleg inspiráltabb, dinamikusabb varázslatokkal.
Forrás: YouTube