A Wonder Woman is errefelé tapogatózik egy álláshirdetés után, de a Warner Bros. Discovery vezérigazgatójának kommentje nem sok jót jósol azoknak, akik a régi, tradicionális módszert szeretnék, így nem valószínű, hogy ezek a játékok internetkapcsolat nélkül játszhatóak lesznek (PC-n a Denuvo erőltetése miatt ez alapból kizárt…).
A Bungie nem érte el a céljait, amiket a Destiny 2 számára állított fel. Az Epic Games is veszteséges (ezért adta el a Bandcampet is a Songtradr-nek). A Sony fél tucat élő szolgáltatásos (live service) projektjét halasztotta el. Eközben mit csinál a Warner? Ők nem fékeznek, hanem tövig nyomják a gázt, csakhogy ez nem a Valami Amerika, úgyhogy a kanyarban ők is az árokban fognak kikötni…
„Az iparág vezetőihez hasonlóan mi is több kulcsfontosságú franchise-t vezettünk, amelyek mindegyike 1 milliárd dolláros játékvagyon. A Harry Potter, a Trónok harca, a DC (amely ma elsősorban Batman), és a Mortal Kombat, amelynek legutóbbi kiadása, a Mortal Kombat 1 közel 3 millió példányban kelt el szeptember közepi megjelenése óta. Megvannak tehát a bevált IP-ink és franchise-aink, a világszínvonalú stúdiók és kiadói tehetségek, és szándékunkban áll továbbra is több tőkét és erőforrást fektetni az üzletágba.
Arra összpontosítunk, hogy legnagyobb franchise-aink a nagyrészt konzol- és PC-alapú, három-négyéves megjelenési ütemtervekkel rendelkező játékokat átalakítsuk, és az élő szolgáltatások, a többplatformos és az ingyenesen játszható bővítések révén több állandó játéklehetőséget biztosítsunk azzal a céllal, hogy több játékos több platformon több időt töltsön el. Végső soron hosszabb ciklusú és magasabb szintű elkötelezettséget és monetizációt szeretnénk elérni. Különleges képességeink vannak. Jelenleg skála alatt vagyunk, és jelentős lehetőséget látunk arra, hogy nagyobb vásárlást követő bevételt generáljunk,” mondta Zaslav a Warner Bros. Discovery pénzügyi eredményei közlése során.
Ebből adódóan ne számítsunk arra, hogy a Suicide Squad: Kill the Justice League megszabadolt a live service elemektől, és még inkább telepakolják a játékaikat monetizációval. A Monolith Productions dolgozik a Wonder Womanen, és egy álláshirdetésük nyíltan megemlíti a Nemesis-rendszer visszatérése mellett, hogy az élő szolgáltatású terméket vagy játékot kell fenntartania a vezető szoftvermérnöknek, akit felvesznek.
Zaslav elismerte azt is, hogy a Trónok harca, Harry Potter, Superman IP-kkel többet kellene kezdeni: „Harry Potter-rajongóink elmerültek Roxfort örökségében, és eddig több mint 700 millió órát játszottak. Ez az elkötelezettség nemcsak a játéküzletágunkat segíti, hanem az egész Harry Potter franchise-ot is, és tudjuk, hogy rajongóink még többet akarnak,” nyilatkozta a Hogwarts Legacy-ról. A MultiVersusról nem beszélt, holott az pihenőre ment.
Szóval a jövő nem tűnik ígéretesnek…